همشهری آنلاین: دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان با ابراز خرسندی از دستاوردهای نشست وزیران دفاع ایران، سوریه و روسیه در تهران گفت: هم زمان با افزایش هماهنگی های نظامی برای مقابله با تروریسم تکفیری فعال سازی بیش از پیش ظرفیت‌های سیاسی برای دستیابی به راهکاری فراگیر به منظور توقف جنگ و خونریزی نیز از سوی سه کشور پیگیری می‌شود.

علی شمخانی

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه که برای شرکت در اجلاس سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه به تهران سفر کرده است، موفقیت های مستمر ارتش و نیروهای مردمی سوریه در پاکسازی بخش قابل توجهی از مناطق مختلف این کشور را از لوث وجود عناصر تروریست تبریک گفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنيت ملی با تاکید بر تداوم پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از سوریه تا ریشه کن شدن مجموعه گروه های تروریستی حاضر در این کشور افزود: امروز سوریه میدان مقابله با فتنه ای بسیار خطرناک است که در صورت سرکوب نشدن ریشه های خود را سراسر جهان گسترش خواهد داد.

شمخانی نگاه سیاسی و غیرسازنده آمریکا و هم پیمانان غربی و منطقه ای اش به بحران سوریه را در افزایش تنش های سیاسی و نظامی تاثیرگذار دانست و افزود: پشتیبانی از گروه های تروریستی و هم زمان با آن ارایه راهکارهای سیاسی برای حل بحران تناقض های آشکاری است که صداقت این کشورها را زیر سوال برده است.

وی ادامه داد: تنها مسیر پایان دادن به بحران جاری در سوریه تدوام مذاکرات سوری -سوری برای دستیابی به ابتکارات سیاسی مورد توافق از سوی مجموعه گروه های سیاسی در این کشور است.

سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از رهبری، دولت و مردم ایران برای حمایت همه جانبه از سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: دولت و ملت سوریه با عزمی خلل ناپذیر مسیر مبارزه بی امان تا پاکسازی کامل این کشور از لوث وجود تروریست های جنایتکار را ادامه خواهد داد.

وی اجلاس سه جانبه وزیران دفاع کشورهای ایران، سوریه و روسیه را بسیار موفق و تعیین کننده عنوان کرد و افزود: روند هماهنگی نزدیک میان سه کشور در سطوح مختلف در چارچوب برنامه های جدید همکاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در این نشست سه جانبه که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، آخرین تحولات منطقه و راه های تقویت وگسترش مبارزه با تروریسم مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

این نشست سه جانبه با دعوت رسمی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از ارتشبد سرکئی شویگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه روز پنجشنبه 20 خرداد در تهران آغاز به کار کرد.

کد خبر 336533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha