همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی، در واکنش به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این بیانیه هیچ تأثیری در سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت‌های منطقه ندارد.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در حاشیه همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعاتی در جمع خبرنگاران قرار دادن نام ایران در لیست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا را نشان دهنده سیاست یک بام و دو هوای غرب در مقابل تروریست دانست.

وی افزود: آمریکا امروز از داعش به عنوان ابزار استفاده کرده و از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و راهبرد اصلی آنها که سلطه‌گری و مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین، طبیعی است که ایران در لیست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار بگیرد.

شمخانی خاطرنشان کرد: آمریکا سامان‌دهنده بعثی‌ها در زمان جنگ بود و صدام از گزارش‌های اطلاعاتی آواکس‌های آمریکایی استفاده می‌کرد و از سعودی‌ها پول می‌گرفت و از بندر برخی کشورهای منطقه برای انتقال تجهیزات خود استفاده می‌کرد. منافقین هم‌چنین به عنوان ستون پنجم کار بعثی‌های بدون یونیفرم لباس نظامی) را انجام می‌دادند اما آمریکا هرگز منافقین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نداد.

 

کد خبر 335931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha