گروه سیاسی: دور نخست گفتگوهای مقامات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان یافت.

در این مذاکرات که بعدازظهر سه‌شنبه 17 مهر پشت درهای بسته دبیرخانه‌ شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، هیأت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی اولی‌هاینونن و هیات ایرانی به سرپرستی جواد وعیدی بر سر سانتریفیوژهای p1 و p2 گفتگو کردند.

به گزارش مهر، علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس اتمی که به همراه محمد سعیدی، معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی نیز که در این مذاکرات حضور دارد، اعلام کرد: این مذاکرات 2 الی3 روز به طول خواهد انجامید.

اولین دور از مذاکرات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قالب مدالیته جدید همکاری‌ها و در زمینه مسائل مربوط به سانتریفیوژهای p1 و p2 دوم و سوم مهر در تهران برگزار شده بود.

این گفت‌وگوها بر اساس زمان‌بندی تعیین شده در توافق‌نامه‌ ایران و آژانس از دیروز بار دیگر در تهران ازسرگرفته شد، اما خبرگزاری فرانسه ضمن ارائه گزارشی از این دور از گفت‌وگوها توضیح داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌کوشد جزئیاتی درباره چگونگی دستیابی ایران به اجزای سانتریفیوژ نوع p1 و همچنین درباره تحقیقات مربوط به نمونه p2 که پیشرفته‌تر است به‌دست آورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این گفت‌وگوها در چارچوب توافق‌نامه‌ای صورت می‌گیرد که 30 مرداد بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران به امضا رسید.

در این توافق‌نامه یک جدول زمانی مشخص شده که براساس آن ایران متعهد شده است به پرسش‌های معوقه درباره گستره برنامه هسته‌ای خود پاسخ دهد. این مذاکرات امروز نیز ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 33615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز