مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان زندان ها در خصوص آخرین وضعیت انتقال اوین و واگذاری آن به شهرداری تهران گفت: قرار شده کارشناسانی سازمان زندان‌ها و شهرداری در جلسه مشترک موضوع را بررسی کنند تا قیمت اوین مشخص شود و بعد ببینیم که ما به ازای اوین، شهرداری به چه نحو می‌خواهد عمل کند.

به گزارش مهر، اصغر جهانگیر در حاشیه سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان تهران با بيان اينكه زندان اوين 40 هكتار است، افزود: بايد ببينيم شهرداري تهران در چه مدت می‌تواند تعهداتش را انجام دهد. مساحت زندان اوین ۴۰ هکتار است.

جهانگير در پاسخ به سوالي مبنی بر آخرین وضعیت نصب بادی اسکنر ها در مبادی ورودی زندان ها، گفت: با توجه به اینکه تهیه بادی اسنکر هزینه بالایی دارد، تا الان موفق به اخذ بودجه لازم نشدیم و هم اکنون در حال پیگیری از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه ها هستیم تا بتوانیم اعتباری را برای این کار جذب کنیم زیرا معتقدیم اگر زندان هایمان به این دستگاه مجهز شوند، می توانیم به زندان های پاک برسیم.

وی در خصوص میزان کشفیات مواد مخدر در زندان ها گفت: در سال ۹۴، حدود ۱۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی و داخل زندان ها کشف کردیم که عمده کشفیات در مبادی ورودی زندان ها بوده است.

کشفیات مواد مخدر در سال ۹۴ در مبادی ورودی و داخل زندان ها نسبت به سال ماقبل آن (۹۳)، ۱۰ کیلوگرم کاهش داشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان زندان ها قیمتی برای اوین به شهرداری داده است یا خیر، افزود: ما که معاملات ملکی نیستیم و باید کارشناسان نظر بدهند.

جهانگر در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت آماده سازی اردوگاه های محکومان مواد مخدر گفت: اگر امسال اعتبارات لازم را بدهند، امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال بخش زیادی را آماده کنیم.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود نزدیک به ۹۰ درصد عملیات احداث هفت اردوگاهی که از سال گذشته کلنگ خورده اند، انجام شده است و ۱۰ درصد باقی مانده نیازمند اعتبارات لازم است که اگر تخصیص یابد، کار تکمیل اردوگاه ها تمام می شود.

جهانگیر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این هفت اردوگاه را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: متاسفانه این اعتبار در بودجه سال ۹۵ پیش بینی نشده است؛ البته در حال رایزنی با دولت هستیم و قول مساعد دادند که امسال ۸۰ میلیارد تومان به صورت جداگانه تخصیص بدهند که اگر این کار انجام شود می توانیم یک سوم از اردوگاه ها را آماده کنیم.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی همچنین درباره دستبند ها و پابندهای الکترونیک گفت: مرحله آزمایشی دستبندها و پابندهای الکترونیکی انجام شد اما اشکالاتی داشت و افرادی که از این دستبندها و پابندها استفاده کردند، گله هایی را داشتند.

جهانگیر با بیان اینکه این تجربه یک تجربه جدید است ،گفت:طبیعی است که افراد دوست ندارند وقتی در محیط بیرون هستند هرگونه حرکت شان قابل رصد باشد یا اینکه همه بفهمند پابند یا دستبند به دست و پا دارند که البته در حال برطرف کردن این اشکالات هستیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر سرانجام طرحی که قرار بود ایران خودرو تعداد خودرو ویژه حمل زندانیان طراحی و تولید کند، افزود: متاسفانه آن همکاری ادامه نیافت و از سوی دیگر خودروهای حمل زندانیان فرسوده است و اگر می خواهیم امنیت زندانیان برقرار شود، باید تلاش کنیم خودروهای مناسب داشته باشیم اما چون نتوانستیم بودجه لازم را تامین کنیم، آن بحث ادامه نیافت.

جهانگیر تاکید کرد: امسال به دنبال این خواهیم بود که بتوانیم با ایران خودرو یا سایر شرکت هایی که آمادگی دارند در این خصوص وارد مذاکره شویم.

کد خبر 335689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha