سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار در یکی از بزرگ‌ترین انبارهای مهمات نظامی ارتش هند ده‌ها تن را زخمی کرد و دست‌کم ۱۷ کشته برجا گذاشت. روستاهای اطراف انبار تخلیه شده‌اند. هنوز دلیل انفجار معلوم نیست.

۱۷ کشته در انفجار انبار مهمات در هند

به گزارش خبرگزاری دويچه وله به نقل از آسوشیتدپرس، این انفجار روز سه‌شنبه (۳۱ مه/ ۱۰ خردادماه) در ایالت مهاراشترا رخ داد.

دوندرا فدناویس، وزیر ایالتی مهاراشترا در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس با تایید خبر انفجار تاکید کرد که خسارات انسانی و مالی ناشی از این واقعه "گسترده و جدی" است.

شبکه‌های خبری هند گزارش دادند که تمامی هفده نفری که در انفجار کشته شدند، از کادرهای نظامی ارتش هند بودند.

به گزارش رسانه‌های هند دست‌کم هزار تن از شهروندان ساکن روستاهای اطراف این انبار مهمات به دستور مقامات موظف به ترک خانه‌های خود و تخلیه محل شده‌اند.

وزیر ایالت مهاراشترا در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت که مقامات ایالتی نهایت همکاری را با ارتش دارند تا به وضعیت مجروحان رسیدگی شود و تمام بیمارستان‌های ایالت برای درمان مجروحان درحال آماده‌باش به‌سر می‌برند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان اعلام کرد که وزیر دفاع کابینه او عازم محل حادثه شده است.

این انبار مهمات، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انبارهای تجهیزات نظامی ارتش هند است. هنوز مشخص نیست که چه عواملی باعث این انفجار مهیب شده است.

کد خبر 335608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha