گروه شهری: مصلای بزرگ امام خمینیره با تدارک کلیه امکانات خدماتی، فرهنگی و ترافیکی، همزمان با عید سعید فطر، برای استقبال از 2میلیون نمازگزار تهرانی آماده است.

 
جانشین رئیس ستاد اقامه نماز عید سعید فطر، دیروز در یک نشست خبری با اشاره به تمهیدات مربوط به انتقال نمازگزاران به مصلی و بالعکس گفت: از ساعت 5 صبح روز عید فطر، اتوبوس‌، مترو و تاکسی‌ها در سطح شهر آماده انتقال نمازگزاران به مصلی هستند. ضمن اینکه استفاده از اتوبوس و مترو برای نمازگزاران رایگان است.

محمد عیدیان افزود: 418 دستگاه اتوبوس از 283 محله، مسجد و میدان شهر و 2500 تا 3 هزار دستگاه اتوبوس نیز از 308 خط اتوبوسرانی، نمازگزاران را به مصلی انتقال می‌دهند.

وی شروع برنامه ‌ویژه برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی را ساعت 7:30 و اقامه نماز را حدود ساعت 8 دانست.

جانشین رئیس ستاد اقامه نماز عید سعید فطر همچنین خاطرنشان کرد: در رابطه با پارک خودروهای شخصی نیز پارکینگ‌های: مصلی، بیهقی، ارتش و بنیاد به نمازگزاران خدمات ارائه خواهند کرد.

وی افزود: همچنین فاصله بین قطارها در مترو از ساعت 5 صبح روز عید به 3 دقیقه کاهش می‌یابد و درصورت ازدحام جمعیت، امکان کاهش سرفاصله زمان حرکت قطارها به حدود 2دقیقه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه بروشور و نقشه مصلی در اختیار نمازگزاران عید سعید فطر قرار خواهد گرفت، گفت: در نقشه مصلی همه خدماتی که به نمازگزاران ارائه می شود از جمله جایگاه یگان‌های امداد و نجات، اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر، درهای خروجی مصلی، مسیرها و غیره مشخص شده است.

عیدیان با  اشاره به بیمه نمازگزاران توسط بیمه‌های البرز، دانا، سینا، آسیا، ایران و شهر اشاره کرد و گفت: امسال با برنامه بهتری می توانیم خدمات خود را به نمازگزاران ارائه دهیم به‌طوری که تدبیری اتخاذ شده تا نمازگزارانی که دچار مشکل شده‌اند با معرفی نامه‌ای که از کمیته فرعی امداد صادر می شود به مراکز درمانی منتقل شوند.

کد خبر 33534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز