شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گزارش بانک مرکزی از معاملات مسکن در اردیبهشت نشان می‌دهد که در شهر تهران تعداد معاملات مسکن و قیمت آن با افزایش مواجه شده است.

طبق آمار بانك مركزي تعداد معاملات مسكن در ارديبهشت سال‌جاري با افزايش 8.2درصدي نسبت به ارديبهشت سال گذشته به بيش از 15هزار و 400مورد رسيده است. تعداد معاملات مسكن در ‌ماه دوم سال نسبت به فروردين نيز 160درصد افزايش يافت كه به‌دليل وجود تعطيلات زياد در‌ ماه نخست سال بوده است. همزمان با افزايش معاملات مسكن در ‌ماه دوم سال، ميانگين قيمت واحدهاي مسكوني نيز نسبت به ارديبهشت سال گذشته 2.8درصد افزايش يافت. ميانگين قيمت مسكن در اين ماه نسبت به فروردين امسال 1.7درصد رشد كرده است.

طبق گزارش بانك مركزي، ميانگين قيمت يك متر واحد مسكوني در تهران به 4ميليون و 6هزار تومان رسيده است درحالي‌كه در ‌ماه اول سال اين نرخ 3ميليون و 940هزار تومان بود. در ارديبهشت‌ماه سال 1395 از ميان مناطق 22گانه شهرداري تهران، بيشترين متوسط قيمت يك مترمربع زيربناي مسكوني معامله‌شده معادل 7ميليون و 830هزار تومان به منطقه يك و كمترين آن با 2ميليون و 140هزار تومان به منطقه 18تعلق داشته است.

توزيع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در ارديبهشت‌ماه سال 1395حاكي از آن است كه از ميان مناطق 22گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 15.2درصدي از كل معاملات، بيشترين تعداد قراردادهاي مبايعه‌نامه را به‌خود اختصاص داده است.

همچنين مناطق 4، 2 و 15 به‌ترتيب با سهم 10.5، 8.4 و 6.3 درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.طبق گزارش بانك مركزي در ارديبهشت‌ماه سال 1395 شاخص كرايه مسكن اجاره‌اي در شهر تهران و در كل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به‌ترتيب 9.7 و 10.8درصد رشد نشان مي‌دهد. براساس اين گزارش، سهم هزينه مسكن در محاسبات شاخص كل بهاي كالاها و خدمات مصرفي معادل 28.4درصد است. بانك مركزي در گزارش خود، ادامه افزايش معاملات مسكن را پيش‌بيني كرده است.

بانك مركزي در اين گزارش آورده است:‌ افزايش حجم معاملات در اين ماه نشانگر تداوم روند رو‌به بهبود معاملات و استقبال متقاضيان از خريد مسكن در ماه‌هاي اخير است. با توجه به چشم‌انداز بهبود فضاي اقتصاد كلان و نيز رويكرد سياستگذار پولي در كمك به تسهيل اعتباري بخش مسكن، انتظار مي‌رود اين روند در ماه‌هاي پيش‌رو نيز ادامه يابد.

کد خبر 335226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha