سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی تعداد معاملات مسکن طی ۲‌ماه ابتدایی امسال در تهران با افزایش مواجه شده اما رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۳۵درصدی معاملات در سطح کشور خبر داده است.

مسکن

 با اين وجود بانك مركزي افزايش معاملات در تهران را نشانه‌اي براي خروج از ركود در بخش مسكن طي ماه‌هاي آينده دانسته است. سخنگوي دولت نيز روز گذشته در نشست خبري هفتگي از رونق نسبي در بازار مسكن طي 2ماه فروردين و ارديبهشت در سال‌جاري سخن گفت.

فعالان بازار مسكن اما نظر ديگري دارند. عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تأكيد بر اينكه هيچ نشانه‌اي از رونق در مسكن ديده نمي‌شود، به تسنيم گفت: در حوزه ساخت‌وساز دچار ركود شده‌ايم و دولت بايد زيرساخت‌هاي لازم براي توليد را فراهم كند. ايرج رهبر ادامه داد: هميشه اينگونه بوده كه در آستانه فصل جابه‌جايي‌ها مقداري معاملات بيشتر مي‌شود و اين مسئله به هيچ عنوان نشانه رونق بازار مسكن نيست.

وي با تأكيد بر اينكه طي سال‌هاي اخير به واسطه ركود شاهد نوسانات خيلي كمي در بخش مسكن بوده‌ايم، افزود: بازار مسكن در دوران پيك دستخوش تغييرات بسيار جزئي مي‌شود و اينگونه نيست كه فكر كنيم اين بخش در حال خروج از ركود است. وي با بيان اينكه قدرت خريد مردم در سال‌هاي اخير افزايش نيافته است، بيان كرد: دولت براي رونق‌بخشي به مسكن بايد زيرساخت‌هاي لازم براي افزايش ساخت و سازها را فراهم كند، ما در اين بخش دچار ركود هستيم.

  • افزايش ۱۰ درصدي معاملات مسكن

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي ضمن اعلام افزايش معاملات در سال‌جاري و اينكه بازار مسكن به سراشيبي رونق افتاده است، گفت: خروج مسكن از ركود، تدريجي خواهد بود و خروج غيرتورمي را در بازار خواهيم داشت. حامد مظاهريان درباره پيش‌بيني خود از بازار مسكن در سال‌جاري گفت: پيش‌بيني‌هاي آشكاري از حركت بازار مسكن و خروج از ركود وجود دارد و با نگاهي به معاملات در فروردين‌ماه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزايش 10درصدي معاملات بوديم و در ارديبهشت‌ماه نيز اين روند ادامه داشت. معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي ادامه داد: طبق اعلام بانك مركزي امسال 8.2درصد افزايش معاملات داشتيم كه نشانه‌هاي خوبي براي بازار مسكن است و نيمه دوم سال شاهد خروج مسكن از ركود خواهيم بود. معاون وزير راه و شهرسازي تأكيد كرد: خروج از ركود به‌معناي افزايش قيمت نيست و نرخ مسكن افزايش قابل توجهي نخواهد داشت.

 

کد خبر 336330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha