دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: روز دوشنبه مهرداد رایانی مخصوص از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی دعوت کرد از مجموعه تئاتر شهر و روند بازسازی‌ها دیدار کنند.

در این بازدید که تعداد زیادی از خبرنگاران روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های خبری و... حضور داشتند، رایانی و مهندس سید مجتبی حسینی نماینده بنیاد رودکی به‌عنوان نماینده مجری طرح بازسازی تئاتر شهر، اطلاعاتی را درباره روند بازسازی این مجموعه در اختیار خبرنگاران قرار دادند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی زیرساخت‌ها و تأسیسات و بخش‌های مختلف مجموعه تئاتر شهر در فاز دوم بازسازی‌ها که شهریور امسال آغاز شده، تعویض یا بازسازی می‌شود.

تا روز دوشنبه با کار چند نوبته کارگران، حدود 80 تن نخاله مربوط به سازه‌های غیراصولی و جدید، تخریب و از ساختمان تئاتر شهر بیرون برده‌شده، سامانه فاضلاب بازبینی و سرویس شده، بام ساختمان بازسازی و ایزوگام شده، آبروها از بام تا کف ساختمان بررسی و نشتی‌ها مشخص شده و لوله‌‌های آب و فاضلاب این مجموعه در حال تعویض است.

 همچنین سقف کاذب راهروها برداشته شده و بازبینی سیم کشی‌ها و لوله‌ها و کانال‌های هوا به منظور تعویض و بازسازی صورت گرفته‌است.

برای این مجموعه یک دستگاه چیلر هواساز  نیزخریداری شده که با نصب آن تمامی مجموعه و مخصوصا تالارهای نمایش از تهویه مناسب برخوردار خواهند شد.

قرار است هر دو آسانسور این بنا تعویض ‌شود و تمامی سامانه‌های  فرسوده برق، تلفن، اعلام حریق و... جمع آوری شده و به جای آن سیم کشی‌های جدید برق عمومی، برق اضطراری، شبکه اعلام حریق، پیجینگ و... نصب شود.

هر چند از ظواهر امر و برنامه‌هایی که در حال اجراست چنین برمی‌آید که تئاتر شهر به این زودی برای بهره برداری آماده نمی‌شود اما مدیر مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد: طبق قرار،  بهرام بیضایی، حمید سمندریان و کوشک جلالی نمایش‌های خود را در موعد مقرر در تئاتر شهر به روی صحنه خواهند برد.

ما فقط در مورد خانم محامدی و امیر دژاکام بدقول شده‌ایم که کار آنها هم با کمی تأخیر  روی صحنه خواهد رفت.

رایانی بارها در طول بازدید به خبرنگاران اعلام کرد که با توجه به وضعیت تئاتر شهر این مجموعه نیاز به بازسازی اساسی داشت و روند این بازسازی‌ها هم به ترتیبی بود که نمی‌شد بدون تعطیلی نمایش‌ها، کار را به‌طور کامل پیش برد.

به اعتقاد رایانی بازسازی این مجموعه ضروری بود و این زمان بهترین موقعیت برای بازسازی تئاتر شهر بوده‌است.

او گفت: این کار تا اندازه‌ای اهمیت داشت که به عقیده من می‌ارزید یک اجرای خارجی را هم به خاطر آن از دست بدهیم.

برای بازسازی این مجموعه به 2 میلیارد و نیم بودجه نیاز هست که با تأمین آن، مجموعه تئاتر شهر تا پایان آبان ماه، آماده بهره برداری خواهد بود و جشنواره فجر امسال در تئاتر شهری به انجام خواهد رسید که جانی تازه یافته ‌است.

کد خبر 33519

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز