همشهری‌آنلاین: نوربرت هوفر، نامزد حزب راستگرای اتریش در دور دوم انتخابات شکست خورد و الکساندر فان‌دربلن پیروز شد تا قدرت در این کشور همچنان در اختیار چپ‌ها باقی بماند اما قدرت راستگراهای افراطی در این کشور بسیار بالا رفته‌است.

نوربرت هوفر، نامزد حزب راستگرای آزادی با پذیرش شکست خود، انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه دوم خرداد را یک سرمایه‌گذاری برای آینده دانسته و تاکید کرد احزاب راستگرا در آینده قدرت بیشتری در این کشور به دست خواهند‌آورد.

الكساندر فان‌در بلن،رئیس‌جمهور جدید اتریش تا كمي پیش از اين عضو حزب سبزهای این کشور بود،اما در اين انتخابات به‌عنوان کاندیدای مستقل حضور داشت.

دو كانديداي انتخابات در دور دوم فاصله كمي داشتند براي همين اعلام نتيجه كمي طول كشيد.
طبق آرای شمارش شده نوربرت هوفر با رئيس‌جمهور جديد  فقط  ۱۶ هزار رای فاصله داشت.الکساندر فان‌دربلن ۵۰.۳ درصد از آرا را از آن خود کرد و نوربرت هوفر ۴۹.۷ آرار را كسب كرد.

به گزارش اينديپندنت، فان‌دربلن در نخستین کنفرانس خبری خود بعد از پيروزي گفت: «به نظر می‌رسد که افراد زیادی در این کشور دیده یا شنیده نشده بودند. ما حالا به یک فرهنگ جدید نیاز داریم، فرهنگی که در آن به ارتباطات و حفظ آن اهمیت داده‌شود. ما همچنین به سیاستی نیاز داریم که بیشتر به مشکلات و نگرانی‌ها و به‌خصوص عصبانیت خیلی از آدم‌ها در این کشور اهمیت بدهد.»

کد خبر 334784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha