همشهری آنلاین: بر اساس اظهارات منابع هندی، تاتا موتورز سرگرم مذاکره با خودروسازان ایرانی برای ایجاد یک جوینت ونچر به منظور مونتاژ خودروهای بنزینی در ایران است.

Tata Motors

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری هندو بینزنس لاین به نقل از منابع آگاه گزارش داد: تاتا موتورز سرگرم مذاکره با شرکت ایران خودرو در زمینه تشکیل یک جوینت ونچر برای مونتاژ انواع بنزینی مدلهایی مانند تیاگو، بولت و زست است که موتورهای بنزینی جدید رووترون در ساخت آنها بکار رفته است.

تاتا موتورز از شبکه فروش ایران خودرو برای فروش این خودروها استفاده خواهد کرد.

به گفته منابع آگاه، این خودروها با برند تاتا موتورز عرضه می‌شوند و ایران خودرو تنها یک تولیدکننده قراردادی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تاتا موتورز که مالک برندهای جگوار و لندروور و پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، در کمتر از دو سال آینده مونتاژ در ایران را آغاز می‌کند.

تاتا در ابتدا به دنبال تولید 100 هزار خودرو در سال است و به تدریج میزان تولید را در کارخانه ایرانی خود که ممکن است در حومه تهران یا مشهد باشد و فعالیتش را تا سال 2018 آغاز می‌کند، افزایش می‌دهد.

ایران خودرو اوایل امسال شراکت با شرکت پژو سیتروئن فرانسه را تجدید کرد. پژو اوایل امسال با امضای یک قرارداد با ایران خودرو برای شراکت در تولید سه مدل جدید، پس از چهار سال غیب به بازار ایران بازگشت. این خودروساز فرانسوی پیش از سال 2012 قطعاتی ارسال می‌کرد که در کارخانه‌های ایرانی مونتاژ می‌شدند اما در پی تشدید تحریمهای بین المللی تصمیم گرفت از ایران خارج شود.

کد خبر 334679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha