جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

مامور پلیس خلخال، با دیدن عقاب زخمی که بال‌هایش شکسته بود، او را نجات داد.

عقاب

اين مأمور وظيفه‌شناس كه سرگرد اسماعيل فرجي نام دارد وقتي راهي ماموريت شد نمي‌دانست قرار است ناجي عقاب زخمي شود. او در گفت‌وگو با همشهري ، جزئيات ماجرا را اينگونه شرح داد: صبح 24ارديبهشت ماه بود كه با خودروي گشت پليس و به همراه يكي از همكارانم راهي يك ماموريت پليسي شديم.

ظهرهنگام بازگشت به محل كار، در يكي از جاده‌هاي صعب العبور خلخال ناگهان چشمم به عقابي افتاد كه روي صخره در حال تقلا بود. ابتدا تصور كردم كه در حال شكار كبك است اما بيشتر كه دقت كردم ديدم بال هايش خون آلود است و مدام به صخره مي‌خورد. همانجا كنار جاده توقف كردم و تصميم گرفتم عقاب بيچاره را نجات دهم چون معلوم بود در حال دردكشيدن است و كسي هم در آن حوالي نبود.

وي ادامه داد: احتمال مي‌دادم كه عقاب براي شكار به سمت صخره رفته كه بال هايش به آنجا برخورده و زخمي شده است. وقتي خودم را به او رساندم همچنان تقلا مي‌كرد. در آن شرايط تصميم گرفتم كه عقاب را نجات دهم. هر چند محل حادثه، صعب‌العبور بود و عقاب اجازه نمي‌داد كه به او نزديك شوم اما با هر سختي‌اي كه بود آن را گرفتم و به ماشين منتقل كردم. به همكارم گفتم اين حوالي دامپزشكي نيست كه عقاب را درمان كند و تنها راه اين بود كه پرنده را تحويل اداره محيط‌زيست بدهم.

مأمور فداكار گفت: عقاب زخمي از نوع عقاب دو برادر بود كه جزو گونه‌هاي در خطر انقراض و محافظت شده است. ارزش اين عقاب‌ها بالاي 10 ميليون تومان است كه در بازار سياه چنانچه كسي درخصوص فروش اين پرونده‌ها اقدام كند دستگير و مجازات خواهد شد. او ادامه داد: آن روز وقتي عقاب زخمي را تحويل يگان حفاظت محيط‌زيست دادم متوجه شدم كه هم بال و هم سرش شكسته است و اگر او را نجات نمي‌دادم قطعا بر اثر خونريزي زنده نمي‌ماند.

براساس اين گزارش، وقتي عقاب زخمي در اختيار يگان حفاظت محيط‌زيست خلخال قرار گرفت، با حضور كارشناسان، مداواي او آغاز شد و آنها اعلام كردند كه عقاب زخمي تا چند روز ديگر با بهبود بالش به طبيعت خلخال باز خواهد گشت. مامور پليس در ادامه گفت: آن روز انگار خدا مي‌خواست كه من از آن جاده عبور كنم تا ناجي عقاب زخمي شوم. هرچند شغل ما طوري است كه نه تنها انسان‌ها، بلكه چنانچه هر پرنده و حيواني نياز به كمك داشته باشد با اقدام بموقع دست به كار مي‌شويم تا به آنها زندگي ببخشيم. هركارخيري كه تاكنون انجام دادم نتيجه‌اش را در كار و زندگي خود به چشم ديده‌ام، چراكه لذتبخش‌ترين كار دنيا ، كمك به هم‌نوع و حتي نجات هر موجود زنده از خطر مرگ است.

کد خبر 334461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha