مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

در ۲ سال آینده تحولی عظیم در متروی تهران اتفاق می‌افتد که به اندازه ۱۰ سال گذشته و ۱.۵ برابر ۲۲ سال قبل ازآن خواهد بود.

اين در حالي است كه پس از بهره‌برداري از خطوط در دست احداث، تمامي فعاليت‌ها به شركت بهره‌برداري مترو سپرده مي‌شود. اين خبري بود كه سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در مراسم معارفه محمد احمدي بافنده مديرعامل جديد شركت بهره‌برداري متروي تهران اعلام كرد.

به‌گفته وي، متروي تهران قريب به 100سال از ساير متروهاي جهان جوان‌تر است و همين تأخير در ساخت مترو باعث شده اكنون با پديده آشفتگي ترافيك درگير باشيم. جابه‌جايي روزانه 600هزار نفر در سال 84 اكنون به 3ميليون نفر رسيده است كه تمامي اين موارد نتيجه باور جدي مديريت شهري در كنترل ترافيك است. وي با اشاره به مطالبات شهرداري تهران از مدير جديد شركت بهره‌برداري مترو گفت: خدمات‌رساني هرچه بيشتر به مردم عزيز، اعتماد، حداكثر نظم و حداقل تأخيرها مورد تأكيد شهرداري تهران بوده و در عين حال بهره‌وري بهتر و حداكثري از ناوگان، توجه ويژه به معلولان و جانبازان از ديگر مطالبات شهرداري تهران است.

  • اتمام لاينينگ تونل خط 6 مترو تا پايان شهريور

اما روز گذشته خبر رسيد كه عمليات لاينينگ تونل خط 6 تا پايان شهريورماه امسال به پايان مي‌رسد. علي مزيناني مدير اجرايي نيمه شمالي خط6 با بيان اينكه متروي تهران يكي از فعال‌ترين متروهاي دنياست، افزود: روز گذشته اتصال 1620متر تونل رمپ در محدوده آبشناسان تا ميدان كوهسار محقق شد. مزيناني گفت:‌ اين خط به طول 35كيلومتر است كه در فاز نخست آن 31كيلومتر و با 27ايستگاه در حال ساخت است.

وي با بيان اينكه اين خط مترو از ايستگاه دولت آباد شروع شده و تا شمال غرب تهران و منطقه سولقان در محدوه پارك كوهسار ادامه مي‌يابد، گفت: نيمه شمالي اين خط شامل 8كيلومتر و 370متر با 7 ايستگاه و يك پست‌برق در دست احداث است. به گفته وي ايستگاه‌هاي بخش شمالي خط 6مترو شامل آيت‌الله كاشاني- اشرفي؛ حكيم-پيامبر؛ آيت‌الله كاشاني- مسجدنظام مافي؛ شهرزيبا؛ تقاطع همت- كوهسار؛ كوهسار- آبشناسان و كوهسار است.

وي با بيان اينكه در اين بخش 22نقطه براي تونل حفاري شده است، گفت: تاكنون 7جفت تونل به يكديگر متصل شده‌اند و 15تونل باقي مانده كه تا پايان مرداد‌ماه به يكديگر متصل مي‌شوند. اين در حالي است كه اكنون 58درصد از مسير تونل حفاري شده و 32درصد از مسير تونل نيز لاينينگ شده است.

مدير اجرايي بخش شمالي خط 6مترو تأكيد كرد: لاينينگ تونل خط6 مترو تا پايان شهريور‌ماه به اتمام مي‌رسد. ‌ وي افزود: اكنون در
نيمه شمالي خط 6مترو بالغ بر 3هزار نيروي انساني در 4شيفت 24ساعته در حال فعاليت هستند. وي اظهار كرد: خط 6كه جنوب شرقي تهران را به شمال ‌غربي وصل مي‌كند، به‌طور ميانگين در عمق 30متر زير زمين ساخته مي‌شود كه با همه خطوط مترو تلاقي دارد تا شاهد تسهيل دسترسي مسافران باشيم.

کد خبر 334373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha