همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور از لغو پروانه و انحلال انجمن علمی جراحی عمومی کشور به دلیل انجام تخلفات و فعالیت‌های غیر قانونی و غیر علمی خبر داد.

دکتر علی رضا استقامتی

به گزارش وبدا،  دكتر عليرضا استقامتي با بیان این که وظیفه کمیسیون انجمن‌های علمی، نظارت بر فعالیت و عملکرد انجمن‌های علمی است، گفت: هر انجمنی که در کشور تشکیل می‌شود بر اساس یک روند قانونی از این کمیسیون مجوز و پروانه لازم را دریافت می‌کند.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور با تاکید بر لزوم نظارت این کمیسیون بر عملکرد انجمن‌های علمی، فزود: اگر انجمنی از حیطه وظایف خود خارج شود ما بر اساس قانون مصوبه شورای انقلاب فرهنگی موظف هستیم که طی 3 مرحله نسبت به لغو پروانه انجمن و انحلال آن اقدام کنیم.

دکتر استقامتی با توجه به برخی مطالب در برخی رسانه‌ها مبنی بر قدیمی بودن این انجمن، تاکید کرد: انجمن جراحان عمومی از قدیم‌ترین انجمن‌ها نیست و یک انجمن 15 ساله است.

وی به فعالیت‌های غلط این انجمن طی یک و نیم سال گذشته اشاره کرد و افزود: انجمن علمی جراحان عمومی در طی این مدت کلاس‌های آموزشی خارج از حیطه تخصصی خود با مدرس‌هایی که صلاحیت تدریس نداشتند برگزار می کرده که متاسفانه با وجود اخطارهای متعدد به برگزاری این کلاس‌ها ادامه دادند.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور افزود: علی رغم عدم الزام قانوني، به دنبال این اخطارها، هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی را به کمیسیون انجمن‌های علمی دعوت کردیم که با این حرکت خواستیم به آنها کمک کنیم و در خواست کردیم که فعالیت‌های غیر قانونی خود را متوقف کنند که متاسفانه همچنان به تخلفات ادامه دادند.

دکتر استقامتی با تاکید بر این که انجمن جراحان عمومی به هیچ وجه متولی آموزش پزشکان عمومی نیست، گفت: این انجمن با سوء استفاده از نیاز آموزشی پزشکان اقدام به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های غیر استاندارد و استفاده از مدرسانی که دارای صلاحیت نیستند با دریافت هزینه گزاف کرده است که البته این اقدام آن‌ها خلاف قانون می‌باشد.

وی با اشاره به ادعای این انجمن مبنی بر حمایت از پزشکان عمومی، گفت: کسانی که این ادعا را دارند، چرا از پزشکان مبالغ زیادی برای ثبت نام در این کلاس‌های غیر استاندارد دریافت کرده اند؟

دکتر استقامتی گفت: به دنبال این تخلفات، انجمن علمی جراحان عمومی به کمیسیون انجمن‌های علمی کشور فرا خوانده شدند و در این کمیته تفهیم اطلاعات شدند و در نهایت کمیته تخلفات، رای بر لغو پروانه و انحلال این انجمن داد.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور با تکذیب تمام موارد مبنی بر این که انحلال انجمن علمی جراحان عمومی کشور، به دلیل بیانیه زیر میزی، دفاع از پزشک ایلامی و انتقاد از وزارت بهداشت بوده است، گفت: راه انتقاد برای همه باز است و همه این اظهار نظرهای غیر کارشناسی را رد می‌کنیم و انحلال این انجمن به دلیل برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های غیر استاندارد برای پزشکان عمومی و بی اعتنایی به تذکرات کتبی و شفاهی است.

وی با تاکید بر این که انجمن علمی جراحان عمومی وظیفه دفاع از پزشکان را ندارند، گفت: این انجمن اگر صادق هستند باید خطاهای خود را اصلاح کنند. آیا درست است انجمنی که خطاکار است می‌خواهد با ژست دفاع از جراحان کشور برای خود فعالیت کاری ایجاد کند؟

دکتر استقامتی در ادامه با اشاره به دفاع به ناحق برخی از افراد از این انجمن متخلف و بازتاب آن در برخی از رسانه‌ها، گفت: آیا این افراد در جریان تخلف این انجمن هستند که وزارت بهداشت را متهم می‌کنند؟

وی با انتقاد از اظهارات برخی از افراد در فضاهای مجازی و انتشار دروغ و شایعه پراکنی، گفت: در صورت ادامه این اظهارات خلاف، باید پاسخگوی عواقب آن باشند.
وی ادامه داد: این چه ویروسی است که در کشور پخش شده است و عده‌اي بدون اطلاع از موضوعی در همه امور اظهار نظر می‌کنند! چرا حداقل به خود زحمت نمی‌دهند که از موضوع مطلع شوند و بعد اظهار نظر کنند.

دکتر استقامتی در پایان تاکید کرد: لازم است برخی از رسانه‌ها به دلیل بیان اظهارات خلاف واقع نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

کد خبر 334187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha