همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور گفت: توسعه مستمر رشته‌ها و گرایش‌های علمی در حوزه پزشکی، امری اجتناب‌ناپذیر و گسترش تشکل‌های علمی مرتبط نیز ضروری است.

esteghamati

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا استقامتی، افزود: مجوز تشکیل انجمن علمی تغذیه ایران از سوی کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی صادر شده است و وظیفه ذاتی وزارت بهداشت ایجاب می‌کند تا با هموار کردن مسیر تشکیل انجمن‌های علمی راه فعالیت در یک حوزه تخصصی را هموارتر کند.

وی گفت: برای مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جای تعجب است که در دنیای امروز چگونه ممکن است اعضای یک تشکل علمی نسبت به توسعه تشکل‌های علمی دیگر معترض باشند در حالی‌که اساس و بنیاد تشکیل خود آن تشکل نیز توسعه دانش و ایجاد نیازهایی جدید در یک رشته تخصصی بوده است.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور گفت: به هر حال، استراتژی و وظیفه ذاتی وزارت بهداشت، ایجاب می‌کند تا با هموار کردن مسیر تشکیل انجمن‌های علمی راه فعالیت در یک حوزه تخصصی را هموارتر کند.

دکتر استقامی افزود: در این راستا، رعایت کلیه جوانب امر و قوانین موضوعه، همچنین اخذ نظر کلیه صاحبنظران مرتبط و اتخاذ بهترین تصمیمات و سیاست‌های نظام سلامت، مدنظر بوده و هست.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت گفت: بر این اساس تشکیل انجمن علمی تغذیه ایران که مسیر تقریبا دو ساله کارشناسی ضرورت تشکیل آن در کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی طی و نظر مثبت اکثریت قاطع افراد و تشکل‌های علمی مربوطه نیز اخذ شده است به عنوان یک ضرورت علمی و با اهداف و وظایفی کاملا متفاوت از سایر انجمن‌های مربوط به رشته تغذیه تشخیص داده شده و مجوز آن از سوی کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی صادر شده است.

وی گفت: این وزارتخانه انتظار دارد، فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌های علمی کشور با استقبال از توسعه تشکل‌های علمی به بلوغ و بالندگی دانش تخصصی در رشته‌های مختلف کمک کرده و از رفتارهای به دور از شئونات یک جامعه فرهیخته پرهیز کنند.

کد خبر 336562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha