دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

مرد طلافروش برای فرار از بدهی ۷ میلیاردی، ۲ سارق اجیر کرد تا دست به سرقت مسلحانه از مغازه خودش بزنند. او نقش مالباخته را بازی کرد تا با این شگرد بتواند از بیمه خسارت بگیرد.

سرقت

اعضاي اين باند كه مرد طلافروش هم يكي از آنها بود ديروز در محل سرقت حاضر شدند تا صحنه سرقت از طلافروشي را بازسازي كنند.ماجراي اين سرقت به هفتم بهمن‌ماه پارسال برمي‌گردد. آن روز به مأموران پليس تهران خبر رسيد سرقتي مسلحانه از يك طلافروشي در خيابان پاسداران رخ داده است. وقتي مأموران به آنجا رفتند، مرد طلافروش كه به‌شدت هراسان بود ماجراي دزدي را اينطور توضيح داد: صبح وقتي مغازه‌ام را باز كردم و مشغول چيدن ويترين شدم، ‌ناگهان جواني حدودا 30ساله كه ماسك بهداشتي به‌صورتش زده بود، وارد مغازه شد.

او قصد خريد سكه داشت كه من درحالي‌كه مي‌خواستم سكه‌ها را از ويترين بردارم و تحويل مرد جوان كه به‌نظر مي‌رسيد مشتري است بدهم، ناگهان جوان نقابدار ديگري وارد مغازه‌ام شد و اسلحه‌اي به سمت من نشانه گرفت. او تهديد كرد كه گاوصندوق را باز كنم. به‌شدت ترسيده بودم و دست و پايم مي‌لرزيد. مرد مسلح مدام تهديد مي‌كرد كه اگر در گاوصندوق را باز نكنم شليك مي‌كند و مرا مي‌كشد. من هم از ترس جانم تسليم خواسته آنها شدم. در ادامه دو مرد نقابدار دست و پاي مرا بستند و تمام محتويات داخل گاوصندوق به همراه يك و نيم كيلو طلا داخل دو ساكي كه همراهشان بود ريختند و با خودشان بردند.

آنها نه‌تنها پول، مدارك و طلا سرقت كردند بلكه دوربين‌هاي مداربسته مغازه را هم دزديدند تا ردي از خودشان به جا نگذارند. وي ادامه داد: پس از فرار دزدان مسلح، من شروع كردم به داد و فرياد كه اهالي محل و مغازه‌داران ديگر به كمكم آمدند و دست و پايم را باز كردند.

با ثبت اين شكايت، تيمي از مأموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي تجسس‌هاي خود را براي شناسايي سارقان مسلح شروع كردند. پس از گذشت 25روز كار اطلاعاتي و پليسي، سرنخ‌هايي از دزدان به‌دست آمد و آنها در اطراف تهران شناسايي و دستگير شدند. آنها در بازجويي‌ها راز عجيب اين دزدي مسلحانه را فاش كردند و گفتند كه طراح اين نقشه سرقت، صاحب طلافروشي بوده است. يكي از سارقان ماجراي سرقت را اينطور توضيح داد: ما با داماد صاحب مغازه دوست بوديم.

چند روز پيش از سرقت شنيدم كه صاحب مغازه به‌خاطر بدهي ميلياردي‌اش خيلي بهم ريخته و نقشه سرقت ساختگي از مغازه‌اش را كشيده تا بتواند از بيمه خسارت بگيرد. من و دوست ديگرم هم حاضر شديم اين سناريو را اجرا كنيم اما فكرش را نمي‌كرديم كه ماجرا لو برود و گير بيفتيم.پس از اقرار اين متهم مأموران صاحب طلافروشي را احضار كردند و به تحقيق از او دست زدند. اين مرد پس از مواجهه حضوري با سارقان دستگيرشده ادعاي قبلي‌اش را تغيير داد و اعتراف كرد كه به‌خاطر رهايي از دست طلبكاران نقشه سرقت ساختگي را كشيده است.

در همين حال سردار عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي پايتخت درخصوص انگيزه اين مرد گفت: صاحب طلافروشي به‌دليل كلاهبرداري و فريب مأموران پليس بازداشت شد. وي حدود 7ميليارد تومان بدهي داشته و قصد داشته تا بخشي از آن را از طريق بيمه دريافت كند كه با اقدام به موقع پليس دستگير و در رسيدن به هدفش ناكام ماند.

وي با بيان اينكه تحقيقات براي شناسايي اموال مسروقه همچنان ادامه دارد، گفت: تعدادي از مالباختگان مدعي شدند كه صاحب طلا فروشي به آنها طلاي بدلي فروخته است كه رسيدگي به اين موضوع نيز در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار دارد.
سردار محمديان با بيان اينكه تحقيقات براي شناسايي اموال مسروقه همچنان ادامه دارد، گفت: پرونده اين مرد از دادسراي ناحيه 34به دادسراي ناحيه 4ارجاع شده و مالباختگان مي‌توانند براي پيگيري پرونده خود به اداره يكم پليس آگاهي مراجعه كنند.

متهمان اين باند ديروز در محل سرقت حاضر شدند و با وجود ازدحام جمعيتي كه مقابل مغازه در پاساژ جواد‌الائمه صف كشيده بودند، صحنه سرقت ساختگي را بازسازي كردند. آنها پس از آن به اداره آگاهي انتقال يافتند و تحقيقات در اين خصوص همچنان ادامه دارد.

کد خبر 334103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha