چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبر کوتاه است؛ «پست بانک ایران» کاربری جدیدی است که بنای تاریخی «موزه پست و مخابرات» مدتی است در دل خود جای داده است.

میراث

به گزارش ایسنا، شهرام شهریار، نویسنده سایت سفرنویس، در مطلبی با عنوان «موزه ارتباطات (پست) آب رفت» از وقوع یک اتفاق جالب در موزه پست و مخابرات خبر داد.

او در مطلب خود آورده است: «در آستانه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات (۲۷ اردیبهشت) و روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی (۲۸ اردیبهشت)، بخشی از موزه پست و مخابرات که این روزها به عنوان موزه ارتباطات معرفی شده است، به یک بخش تجاری به عنوان یکی از شعبه‌های پست بانک تغییر کاربری داد.

این تغییر کاربری با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و جمعی از مسئولان این وزارتخانه در محل موزه ارتباطات و بدون اطلاع به مدیران میراث استان تهران افتتاح و انجام شده است.

سپیده سیروس نیا، معاون میراث فرهنگی استان تهران با بی‌اطلاعی از این تغییر کاربری، اعلام کرد هیچ‌گونه مکاتبه‌ای از سوی وزارت ارتباطات با این سازمان صورت نگرفته است.

بنای اصلی موزه پست و مخابرات یعنی اداره پست و گمرک بین سال‌های 1307 تا 1313 توسط معمار «نیکلای مارکوف» بنا شد. موزه در سال 1369 با حضور مرحوم دکتر حبیبی افتتاح شد.

علی‌اکبر نصرآبادی، مدیر موزه ارتباطات و رئیس شورای عالی تمبر نیز گفت: این موزه در دولت قبل به حالت نیمه تعطیل درآمده بود و پس از تعمیرات انجام شده در یال غربی، ورودی موزه به بخش غربی عمارت انتقال تا مسافران از درب دروازه باغ ملی به راحتی وارد محوطه موزه شوند.

وی در ادامه افزود: با توجه به عدم وجود بانک در محوطه میدان مشق و نیاز مسافران به عملیات‌های بانکی، بخش شرقی موزه را به پست بانک تغییر داده و بخشی نیز برای خرید دفترچه های پستی و تمبر در این مجموعه افزوده شد و هماهنگی های لازم نیز با آقای کارگر (مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی) انجام شده است.

این در حالی است که محمدرضا کارگر مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، با رد این هماهنگی، بیان کرد: اطلاعی در این زمینه تغییر کاربری ندارم و تاکنون هیچ هماهنگی مبنی بر ایجاد بانک در عمارت موزه ارتباطات با سازمان انجام نشده و به زودی کارشناسان مربوطه برای تهیه گزارش به عمارت اعزام خواهند شد.»

کد خبر 333591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha