همشهری آنلاین: مدیر کل بحران استانداری البرز گفت: کارگروه سیل به سه شهرستان ساوجبلاغ، کرج و طالقان به سبب وجود رودخانه اعزام شده است.

سیل

به گزارش ايرنا، مهدی مهرور عصر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری البرز كه در سالن عمران استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اخطاریه شماره 18 ستاد بحران كشور، افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی كه استان‌های البرز و تهران نیز در این لیست قرار دارند، برای بررسی اقدامات دستگاه‌های مربوطه جلسه تشكیل شد.

وی ادامه داد: سیلاب، آبگرفتگی، رگبارگ و تگرگ در استان البرز پیش‌بینی شده است، از این رو در رابطه با جلوگیری از حوادث 5 دستور كار را مد نظر اقدامات اعضاء شورای بحران قرار دارد.

مهرور گفت: این دستورالعمل شامل بندهایی بر مبنای خودداری از اسكان در بستر حاشیه رودخانه، ممانعت از انجام فعالیت‌های ورزشی و صعود به كوهستان، تسهیل و روان‌سازی آب ناشی از بارش از است همچنین عدم پارك خودرو در محیط‌های سر باز و تمیز كردن جوی‌های شهری از دیگر اقدامات حائز اهمیت در این بخش محسوب می‌شود.

وی با بیان این كه سازه‌های آبخیزداری بالادست استان البرز پر شده و این مطلب تهدیدی جدی برای استان تلقی می‌شود كه باید مورد بررسی قرار گیرد اضافه كرد: هر كدام از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان موظف به انجام برخی اقدامات در رابطه با بندهای مذكور هستند.

کد خبر 333559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha