همشهری آنلاین: رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمان، ترویج دو قطبی بودن کشور و تقابل مسوولان را پیگیری خط دشمن دانست و تاکید کرد: هر سه قوه تحت هدایت رهبری مقتدر، مسیر توسعه کشور را پیگیری می کنند.

روحانی

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این نشست، با تاکید بر اینکه «عده ای به جای امید، بذر یاس در جامعه می افکنند»، اظهارداشت: با تکرار حرف دشمنان و توطئه گران، نباید به آنها جایزه و فرصت داد.

رییس جمهور گفت: در شرایطی که جهان به دنبال تعامل با ایران است، کوچک کردن کشور آن هم با پول بیت المال، تعجب برانگیز است.

روحانی با بیان اینکه «باور داریم که صلح در سایه اقتدار معنا دارد، اما اهل شعار نیستیم»، اظهارداشت:هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است.

رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه «امسال در همه عرصه ها سال اقدام و عمل است»، افزود: تقویت تولید داخلی و تعامل اقتصادی و فناورانه برای تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی لازم است.

روحانی همچنین خبر داد که سه استان از جمله استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی فعالیت خواهند کرد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جانبازان بهترین مدرس زندگی هستند، گفت: جانبازی رهبر معظم انقلاب، افتخاری برای همه و مایه آرامش ملت است و اساسا یکی از ویژگی های مهم انقلاب این بود که در میدان جهاد و جنگ، هیچ کس خودش را مستثنی نکرد.

روحانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز گفت: خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و به ویژه جانبازان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

رییس‌ جمهور افزود: جانبازان شهیدان زنده‌ای هستند که علاوه بر جهاد و فداکاری، صبوری و ایثار فوق‌العاده آنان برای همه ما درس‌آموز است.

روحانی دوران هشت ساله دفاع مقدس را آزمایشی بزرگ برای ملت ایران برشمرد که با افتخار و سرافراز از آن بیرون آمدند و خاطرنشان کرد: در دیدار با جانبازان و خانواده‌های آنان با انسان‌هایی مواجه می‌شویم که در برابر عظمت روح آنها احساس کوچکی می‌کنیم.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان کرمان را دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاص برشمرد و اظهار داشت: اگر همه در کنار هم برای توسعه و پیشرفت این استان همکاری کنند با وجود جاذبه‌ها و توانمندی‌های فراوان و کارآفرینان می‌توان در راستای توسعه بیش از پیش کرمان گام‌های خوبی برداشت.

روحانی با اشاره به ضرورت وحدت، اتحاد، یکپارچگی و هماهنگی در کشور گفت: یکی از توطئه‌هایی که دشمنان علیه ملت ایران دنبال کرده و در رسانه‌های خود تبلیغ می کنند که متأسفانه برخی رسانه‌ها در داخل نیز عمداً یا سهواً آن را پیگیری می‌کنند، القاء دو قطبی بودن در ایران است.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: ایران کشوری است که همه قوا خود را تحت فرمان و نظر ولی امر و ولایت فقیه که جایگاهی ارزشمند در قانون اساسی دارد می‌دانند و تلاش ما در دولت این بوده که اگر مشکل و اختلاف نظری هم با دیگر قوا داریم در جلسات خصوصی حل و فصل کنیم.

روحانی افزود: مسئولان و قوای سه‌گانه همه یک هدف واحد را که توسعه کشور و ارتقاء اخلاق و معنویت در کشور است ، دنبال می‌کنند.

رییس‌ جمهور با اشاره به این که روز به روز شرایط بهتری پیش پای ملت ایران در راستای توسعه و پیشرفت قرار دارد و بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی دنیا امروز ایران را محیطی خوب و امن برای سرمایه‌گذاری می‌دانند ،گفت: متأسفانه عده‌ای در داخل دائماً بذر ناامیدی را در افکار عمومی با هدفی نامشخص می‌کارند و در شرایطی که روابط ایران در تعامل با جهان در بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیل شده و صدها شرکت و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به سمت ایران می‌آیند ولی برخی رسانه‌های داخلی که هزینه آنها از بیت‌المال پرداخت می‌شود این واقعیت را عنوان نکرده و می‌گویند هیچ کس برای سرمایه‌گذاری به ایران نخواهد آمد.

روحانی تصریح کرد: امروز به جز رژیم صهیونیستی که رژیمی غاصب است و چند کشور محدود در منطقه که در چند ماه اخیر با توجه به سوابق تاریخی و شکست‌هایی که متحمل شده‌اند از ایران عصبانی هستند، بقیه کشورها به همکاری با ایران وسرمایه‌گذاری در این کشور امید دارند.

رییس‌ جمهور با اشاره به افتتاح 14 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان کرمان بر ضرورت فعال شدن بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در راستای توسعه کشور تأکید کرد و گفت: دولت برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها در استان‌های مختلف کشور توان محدودی دارد اما اگر بخش غیردولتی و کارآفرینان به صحنه بیایند و مشارکت کنند آثار و پروژه‌های زیادی برجا خواهد ماند.

روحانی با اشاره به این که باید فضای آرام و مناسب برای توسعه کشور فراهم شود، گفت: استعداد و توانمندی‌های ایران بیش از آن چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید در راستای استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های کشور تلاش کنیم.

 

کد خبر 333558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha