همشهری آنلاین: رییس‌ جمهور بر ضرورت و اهمیت حضور پرشور و یکپارچه ملت ایران در صحنه‌های مختلف تجلی اراده ملی در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت ، از آحاد مردم دعوت کرد تا یکبار دیگر با حضور گسترده و با نشاط خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دمکراسی، قدرت ملی و سرمایه اجتماعی کشور را افزون و اتحاد و اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: ملت ایران در هفتم اسفند، آزمونی دیگر را پیش رو خواهد داشت و مطمئناً بار دیگر همچون سال‌های گذشته که همواره در آزمون‌های ملی سرافراز بوده، سربلند خواهد بود.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه امروز به واسطه فضای بوجود آمده پس از برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه شاهد نشاط ویژه‌ای در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات، نشان‌دهنده حاکمیت ملی، استقلال کشور و تکیه نظام بر مردم‌سالاری است و در این شرایط هر چه حضور مردم در پای صندوق آرا پرشورتر باشد، نشان از اهتمام مردم برای تعیین سرنوشت خودشان خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه هیچ‌کس نباید به هر دلیلی از شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق آراء خودداری کند، افزود: خوشبختانه امروز فضای کشور، بسیار بانشاط است و جناح‌های مختلف لیست‌های گوناگونی را ارایه دادند و مردم پرشور در جریان تبلیغات انتخابات حضور دارند و نکته مهم این است که انتخاب در نهایت متعلق به مردم خواهد بود.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: ما باید در آینده مجلسی را داشته باشیم که بتواند برای رونق اقتصادی در کشور و از بین بردن آثار رکود راهگشا باشد.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز شرایط منطقه، حضور پرشور ملت ایران پای صندوق آراء را ایجاب می‌کند چرا که چشم همگان برای ثبات در منطقه به ایران دوخته شده است، گفت: ما نه تنها باید حافظ ثبات و امنیت کشورمان باشیم، بلکه برای ثبات و امنیت منطقه هم باید، قدم‌های مهمی را برداریم.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: هر چه حضور و نشاط سیاسی مردم در انتخابات بیشتر باشد، قدرت‌نمایی ما در سطح جهان افزایش خواهد یافت و ما باید در هفتم اسفند قدرت ملی، دمکراسی و سرمایه اجتماعی را که عده‌ای سعی داشتند در سال‌های گذشته آن را خدشه‌دار کنند، افزون کنیم، چرا که این سرمایه اجتماعی، پایه‌ای برای بسیاری از پیشرفتها در آینده خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه امروز راه برای بازسازی اقتصاد ایران اسلامی باز شده است، اظهار داشت: دستیابی به توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی، نیاز به این دارد که همه مسئولان و قوا در کنار هم قرار داشته باشند و حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند، کمک شایانی در این مسیر کند.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه نباید تجمیع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و تعدد اسامی کاندیداها موجب خستگی مردم شود، از مردم خواست تا با صبر و حوصله پای صندوق آراء آمده و به کسانی که فکر می‌کنند برای رشد و پیشرفت کشور مفید بوده و اصلح هستند،‌رأی دهند؛ چرا که این وقت برای سربلندی و اقتدار نظام بوده و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب بر حضور همه واجدین شرایط پای صندوق‌هاست و ایشان، تمامی مراحل انتخابات را حق‌الناس دانسته‌اند، افزود: توصیه من به وزارت کشور ستادهای تبلیغاتی و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سراسر کشور این است که کاملاً از آراء مردم به عنوان حق آنها و یک امانت حراست کند و همه عوامل اجرایی و نظارتی دست به دست هم داده و انتخاباتی بدون هرگونه ‌شائبه را در امنیت کامل برگزار کنند.

رییس‌ جمهور انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را اولین آزمایش بزرگ سیاسی دولت یازدهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد که نتیجه انتخابات موجب افزایش نشاط در جامعه و پایه‌ای برای تحرک کشور باشد.

روحانی با انتقاد از عده‌ای که در ایام تبلیغات انتخابات اخلاق اسلامی را کنار گذاشته‌اند، گفت: فحاشی، تهمت و توهین هرگز در شأن ملت و مملکت ایران نیست و ارزش ندارد که بخواهیم بخاطر جابجایی یک کرسی در مجلس دولت و نظام را تضعیف کنیم، بلکه بجای توهین و تهمت باید اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنیم.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: ملت ایران با رأی خود به بداخلاقان نشان خواهند داد، که تهمت، بددهنی، بی اخلاقی و شکاف در کشور را نمی‌پذیرند و مسیری که تا کنون برای اعتلای کشور پیموده‌اند، ادامه خواهند داد.

روحانی ضمن ابراز امیدواری از اینکه دولت بتواند در آینده، امید و آرامش را در جامعه افزایش داده و مسیر رونق اقتصادی را مهیا کند، گفت: انتخابات باید مسیر احیاء اخلاق اسلامی باشد و آنچه باید به جهانیان نشان دهیم این است که متحدیم و اخلاق اسلامی را رعایت می‌کنیم.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: امیدوارم، هفتم اسفندماه با آراء مثبت و معنادار ملت ایران که راه آینده کشور را نشان می‌دهد، شاهد نشاط در جامعه بوده و بتوانیم به وظایفی که بر دوشمان است، به خوبی عمل کنیم.

کد خبر 326244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha