دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

شهردار تهران در جمع نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی تنها راه نجات کشور از چالش‌های پیش رو را تفکیک کار ملی و محلی اعلام کرد.

قالیباف

به اين معني كه بايد كارهاي محلي و تصدي‌گري را به شوراهاي شهر، شهرداري‌ها و نهاد‌هاي عمومي غيردولتي واگذار كرد و هر اموري كه جنبه حاكميتي و تولي‌گري دارند در اختيار دولت باشد. بنابراين گزارش طبق يك سنت حسنه در پايان اين دوره مجلس شوراي اسلامي، شهردار تهران نشستي با نمايندگان مجلس نهم در برج ميلاد برگزار كرد كه هدف از آن تقدير و تشكر از زحمات نمايندگان در دوران مسئوليت‌شان به‌ويژه در حوزه مديريت شهري بود.

يكي از تأكيدات شهردار تهران در اين نشست پرهيز از افزودن بار اضافي بر دوش دولت بود و اينكه چون دولت با مشكلات اقتصادي و ساختاري خودش دست به گريبان است نبايد بار بيشتري را تحمل كند. وي بر ضرورت تقويت شوراها و شهرداري‌ها ‌‌تأكيد كرد. اينطور كه قاليباف گفت، اگر لايحه برنامه ششم به همين شكل و با همين رويكرد به تصويب برسد، باعث تضعيف جدي شهرداري‌ها و شوراهاي شهر مي‌شود؛ كه اين به مصلحت كشور نيست. وي همچنين در مجموع به‌رغم فراز و نشيب‌ها و نقاط ضعف زياد اما برايند اقدامات نمايندگان مجلس به‌ويژه در فراكسيون مديريت شهري را مثبت ارزيابي كرد.

قاليباف در توضيح ويژگي‌هاي ذاتي مجلس شوراي اسلامي به مردمي‌بودن، همدلي و همزباني در عين تضارب آرا، استكبارستيزي و استقلال اين نهاد اشاره كرد و گفت: ممكن است ما و ديگر قوا خواسته‌هايي را داشته باشيم اما به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي و براساس قانون اساسي و فرمايش حضرت امام(ره) مجلس در راس امور بوده و استقلال ذاتي دارد و در نهايت هر تصميمي كه در مجلس گرفته شود، مورد قبول همه آحاد مردم و مجموعه دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي است.

همچنين محمدرضا باهنر، نماينده مردم تهران در مجلس نهم نيز ضمن تقدير و تشكر از شهردار تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر تصريح كرد: نشست شهردار تهران با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، يك سنت پسنديده است كه در تمامي دوره‌ها پيش از پايان مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود.

کد خبر 333368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha