همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش‌ها در حوادثی که در سال‌های اخیر رخ داده، تخلفات رانندگان یکی از مهمترین عوامل تشدید کننده سوانح و مرگ شهروندان بوده است.

 ابوالفضل فناعتي با يادآوری اينكه رانندگان اتوبوس های مسافربري تخلفاتي خارج از ضوابط قانوني مي‌كنند به طوريكه با تغيير در حجم باك خودروها يا دستكاري سيم‌كشي داخل اتوبوس احتمال بروز حوادث را افزايش مي‌دهند افزود: درست است كه اين رانندگان بارها توانسته‌اند از نگاه تيزبين مسئولان فرار كنند اما، در زماني كه حادثه رخ مي‌دهد اين رانندگان هستند كه بايد مسئوليت حادثه را برعهده بگيرند.

وي با اشاره به حادثه اتوبوس مسافربري كه هشتم ارديبهشت سال جاري منجر به كشته شدن 8 شهروند و مجروحيت 22 سرنشين شد اظهار كرد: در گزارش نهايي اين حادثه مشخص شد كه اين خودرو از سلامت فيزيكي قابل قبولي برخوردار نبوده اما نكته حائز اهميت آن است كه راننده خاطي همچنان در زندان به سر مي‌برد و بايد پاسخگوي اشتباهات خود باشد.

عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با يادآوري اينكه بسياري از اتوبوس‌هاي مسافربري به صورت شخصي به بهره‌برداري مي‌رسد، نظارت مستقيم وزارت راه بر عملكرد رانندگان و بررسي دقيق و فني سلامت خودروها را امري ضروري داسنت كه منجر به حفظ جان تك تك مسافران مي‌شود.

قناعتي همچنين از نيروي راهنمايي و رانندگي خواست در ايست‌هاي بازرسي جاده‌اي با نظارت بيشتري عملكرد رانندگان و سلامت فني اين خودروهاي انبوه‌بر را بررسي كند تا جلوي بروز كوچك‌ترين تخلف و خطري كه جان و سلامتي شهروندان را تهديد مي‌كند، بگيرد.

عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران متذكر شد كه بررسي ترمز‌ها و نظارت دقيق بر نصب و تعبيه لوازم جانبي از سوي مسئولان معاينه فني نيز مانع بروز حوادث جاده‌اي در اتوبوس‌هاي مسافربري مي‌شود. چراكه بارها ديده نصب باك‌هاي اضافه حمل سوخت يا اعمال تغييرات در سيستم برق‌كشي داخل اتوبوس‌ها در زمان بروز سوانح جاده‌اي، مانع باز شدن به موقع درها و آتش‌گرفتن خودرو و جان سپردن شهروندان در ميان شعله‌هاي آتش شده است.

کد خبر 333268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha