سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش تجلیل از کارگران شهرداری تهران که در وزارت کشور برگزار شده بود اظهار امیدواری کرد که مصداق آیه مبارکه «ان اکرمکم عند‌الله اتقاکم» تحقق یافته و روزی برسد که کارگران و کارفرمایان همه در یک سطح باشند.

شورای شهر

در اين مراسم، از هر ۲۲ منطقه شهرداري تهران يك نفر به‌عنوان نماينده كارگران مورد تقدير قرار گرفت. مهدي چمران در سخناني در اين همايش، ساخت تونل‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، زيبايي‌ها، نظافت، فضاي سبز و طراوت و شادابي شهر را حاصل تلاش كارگران دانست و خواستار ساماندهي مشاغل كارگران و احقاق حقوق آنها شد. وي درعين حال از كارگران صنعتي هم قدرداني كرد و از نقش آنها در ارتقاي تكنولوژي كشور و خودكفايي سخن گفت و بر ضرورت حمايت از توليدات داخلي و نه گفتن به توليدات خارجي تأكيد كرد.

چمران همچنين ضمن اشاره به حضور كارگران در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: درجريان انقلاب و حتي بعد از پيروزي آن وضعيت كارگران بعضا به‌گونه‌اي بود كه حتي ماه‌ها حقوق دريافت نمي‌كردند اما با اين همه پاي عهد و ميثاق خود با انقلاب ايستادند.

  • حقوق كارگران به‌عنوان حق‌الناس

يكي ديگر از سخنرانان همايش تجليل از نمايندگان كارگران شهرداري تهران، محسن سرخو، رئيس فراكسيون كارگري شوراي شهر تهران بود. وي خواستار آن شد تا كارفرمايان حقوق قانوني كارگران را به‌عنوان حق‌الناس بپذيرند و با پرداخت آن آخرت خود را بسازند.

سرخو با اشاره به اينكه از همه مشكلات صنفي و معيشتي كارگران مطلع است، گفت: بخشي از اين مشكلات به ركود اقتصادي كنوني بازمي‌گردد كه قدرت چانه‌زني كارگران را كاهش داده و از طرف ديگر در كارگاه‌هاي كوچك و بزرگ كارگران را وادار به پذيرش تحميل‌هاي ريز و درشت مي‌كند. از نظر سرخو در چنين شرايطي، كار براي نمايندگان كارگران بسيار دشوار خواهد بود چرا كه از جهتي بايد تلاش كنند از حقوق كارگران حمايت به عمل آورند و از سوي ديگر بايد در تعامل با كارفرما به‌نحوي حركت كنند كه پايه‌هاي كارخانه‌هاي توليدي متزلزل نشود.

از آنجا كه يكي از بزرگ‌ترين توفيقات الهي به گفته اين عضو شوراي شهر ارتزاق ديگران است، درنتيجه از كارفرمايان خواست تا با توجه به اينكه ارتزاق عده‌اي به‌دست آنها ميسر شده است، بنابراين قدردان اين توفيق الهي باشند و شكر دوراني را كه زندگي و سفره نان خانواده به‌دست آنان سپرده شد به‌جا آورند. رئيس فراكسيون كارگري شوراي شهر با اظهار تأسف از اينكه در برخي واحدها به كارگران گفته مي‌شود درصورت داشتن مشكل صنفي و حقوقي بايد وكيل بگيريد، افزود: اين بزرگ‌ترين آسيبي است كه پيگيري حقوق صنفي كارگران را تهديد مي‌كند.

  • رفع مشكلات كارگران درسال‌جاري

ديگر سخنران مراسم تجليل از كارگران شهرداري تهران احمد مسجدجامعي، عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران بود. مسجدجامعي ازحمايت دائمي و همه‌جانبه شوراي شهر از كارگران سخن گفت و افزود: به همين دليل نيز در دور چهارم فعاليت شوراي شهر تهران براي نخستين‌بار فراكسيون كارگري تشكيل شد كه هدف آن حمايت از حقوق كارگران است. اين عضو شوراي شهر در عين حال از تلاش و زحمات كارگران شهرداري تشكر كرد و گفت: اميدوارم با حمايت شورا شاهد سالي باشيم كه حقوق كارگران به‌طور همه‌جانبه برآورده و مشكلات اين قشر زحمتكش بيش از پيش حل شود.

کد خبر 332613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha