نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری امروز با حضور مدیران شهرداری تهران و وزارت نیرو، در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار می ‌شود.

در اين همايش كه با هماهنگي شهرداري تهران و وزارت نيرو برگزار مي‌شود، سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران و شركت مديريت منابع آب ايران وظيفه مديريت مسائل علمي و اجرايي آن را بر عهده داشته و مديران وزارت نيرو و شهرداري تهران به همراه خانم لاروش نماينده يونسكو در ايران به سخنراني خواهند پرداخت.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، از دست‌اندركاران علمي و اجرايي نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري خواست تا براي ارتقاي دانش و آگاهي عمومي در اين زمينه تلاش كنند. رحيم ميداني كه در نشست شوراي برگزاري نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري سخن ‌مي‌گفت، ضمن تقدير از اقدامات مديريت شهري پايتخت در جهت احياي رودخانه‌هاي شهر تهران، بر ضرورت فراگيرتر شدن دانش نوين مواجهه با آبراهه‌هاي طبيعي تاكيد كرد و گفت: منافع علمي نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري نبايد صرفا شامل شركت‌كنندگان در اين نشست شود بلكه آحاد شهروندان جامعه مي‌توانند تاثيرات مثبت اين رويداد علمي را درك كنند.

در اين كنفرانس، موضوعات و محورهاي مختلفي از قبيل ارتباط شهر، شهروندان و رودخانه، الزامات و اقدامات احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري، نحوه مشاركت گروداران و ساكنان حاشيه رودخانه و رويكردهاي نوين مديريت رودخانه‌هاي شهري و بررسي تجربيات ملي و بين‌المللي در اين زمينه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر كارشناسان ايراني و مهمانان خارجي كنفرانس قرار مي‌گيرد. معاون وزير نيرو با بيان آنكه رويكردهاي جديد مديريت سيلاب، مواجهه با آب‌هاي سطحي و جمع‌‌آوري فاضلاب بايد مورد وفاق عرصه‌هاي علمي و اجرايي كشور قرار گيرند، يادآور شد: ذهن بسياري از مديران و برنامه‌ريزان كشور بايد در موضوع ساماندهي رودخانه‌ها دچار تحول شود و ايجاد يك فهم مشترك در اين زمينه، از طريق برگزاري كنفرانس‌ها و نشست‌هاي علمي مورد پيگيري قرار گيرد.

وي خسارت‌بار بودن سيلاب‌هايي با دوره‌هاي بازگشت 15، 20 و حتي 10ساله در كشور را امري تاسفبار دانست و با بيان آنكه به‌روزرساني سازوكارهاي مديريت سيلاب از تكاليف مهم برنامه ششم توسعه است، افزود: مهندسان مشاور در حوزه مهندسي رودخانه‌ها، هنوز به‌دنبال طراحي راهكارهاي سنتي در اين زمينه هستند و توسعه آگاهي‌هاي آنها بايد به‌عنوان يكي از اهداف مهم برگزاري نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري قلمداد شود.

کد خبر 333211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha