یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

عاملان سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان گالیکش، ۴ مرد افغانی بودند که نقشه حساب‌شده‌ای برای این سرقت داشتند.

حوادث سرقت

آنها كه موفق شده بودند بيش از 13كيلو طلا سرقت كنند، هنگام فرار با مأموران پليس درگير شدند كه يكي از آنها هدف گلوله مأموران قرار گرفت و كشته شد.ساعت 20:55چهاردهم ارديبهشت، مأموران پليس شهرستان گاليكش استان گلستان در جريان سرقت مسلحانه در يك طلافروشي در اين شهر قرار گرفتند. سرقت از سوي 4دزد كاملا مسلح صورت گرفته بود و به‌نظر مي‌رسيد كه آنها نقشه‌اي كاملا حرفه‌اي براي انجام آن داشتند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه دزدان پيش از سرقت يك دعواي صوري راه انداخته بودند تا ترافيك ايجاد كنند و با خيال راحت بتوانند دست به سرقت بزنند. اين دعواي صوري را يك زن و يك مرد رقم زدند و زماني كه خيابان كاملا شلوغ شده بود، خودروي سمندي با 4سرنشين مقابل طلافروشي توقف كرد و 3مرد از آن پياده شدند. آنها كه كلت كمري و كلاشينكف در دست داشتند به سمت طلافروشي رفتند. يكي از آنها مقابل مغازه ايستاد و 2نفر ديگر كه پتك نيز همراهشان بود وارد مغازه شدند. آنها با تهديد اسلحه از صاحب مغازه خواستند روي زمين دراز بكشد و پس از آن شروع به جمع‌آوري طلاها كردند. پس از سرقت نيز به سرعت از طلافروشي خارج شده و درحالي‌كه با تيراندازي هوايي قصد داشتند مردم را بترسانند سوار خودروي خود شدند و پا به فرار گذاشتند.

  • پليس وارد مي‌شود

دقايقي پس از اين سرقت، تيم‌هاي عملياتي پليس زيرنظر سرهنگ اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان راهي طلافروشي شدند. نقشه دزدان براي ايجاد ترافيك باعث شده بود كه آنها پيش از رسيدن پليس از محل فرار كنند. با اين حال مأموران به تحقيق از شاهدان پرداختند و مشخصات ظاهري دزدان و خودروي آنها به تمامي تيم‌هاي گشت اعلام شد.

  • درگيري تن به تن

ساعتي از سرقت مسلحانه گذشته بود كه تيم‌هاي گشت پليس شهرستان كلاله هنگام جست‌وجو براي يافتن ردي از خودروي دزدان موفق به شناسايي آن شدند. دزدان قصد داشتند از مسير كلاله فرار كنند كه در تور تيم گشت گرفتار شدند و براي رهايي از دست ماموران، وسط خيابان توقف و پس‌از پياده‌شدن از ماشين شروع به تيراندازي كردند. مأموران پليس نيز به سرعت از ماشين پياده شدند و به اين ترتيب درگيري مسلحانه تن به تن شروع شد. با اين حال دقايقي بعد، دزدان مسلح سوار ماشين شدند و با استفاده از تاريكي شب، موفق شدند فرار كنند. با اين حال در بررسي محل درگيري و با توجه به آثار خون به‌جامانده از دزدان، مأموران حدس زدند كه 2نفر از آنها در اين درگيري كشته يا مجروح شده‌اند.

  • پايان فرار

فرار دزدان مسلح ادامه داشت و اين درحالي بود كه پليس سايه‌به‌سايه در تعقيب آنها بود. در اين مرحله مشخصات سارقان به پليس استان‌هاي همجوار نيز گزارش شد تا اينكه سارقان مسلح در مسير سمنان به دامغان گرفتار ايست و بازرسي پليس شدند. سرهنگ اكبري، رئيس پليس استان گلستان به همشهري مي‌گويد: 2نفر از دزدان مسلح پس از سرقت راهي تهران شدند و از آنجا تصميم گرفتند با خودروي سواري به مشهد بروند. زماني كه خودروي آنها در ايست و بازرسي مسير سمنان به دامغان توقف كرده بود، مأموران پليس به آنها مشكوك شدند و مدارك خواستند اما در همين هنگام دزدان با بيرون كشيدن سلاح قصد تيراندازي به پليس را داشتند.

با اين حال با عكس‌العمل سريع مأموران موفق به اجراي نقشه‌شان نشدند و هر دوي آنها دستگير شدند. وي ادامه مي‌دهد: با دستگيري 2نفر از سارقان، 2قبضه كلت و كلاشينكف به همراه 5تيغه خشاب و 130تير جنگي و 3نارنجك و همچنين 13كيلو طلا از آنها كشف و مشخص شد كه 2همدست ديگر آنها در جريان درگيري مسلحانه با پليس كلاله مجروح شده بودند. در ادامه نيز يكي از آنها به‌علت شدت خونريزي كشته شده بود كه همدستانش جسد او را به همراه خودروي سمندي كه در اختيار داشتند در جايي خلوت رها كرده بودند. به گفته سرهنگ اكبري، اعضاي اين باند از اتباع افغانستان هستند و احتمال دارد كه سرقت‌هاي ديگري نيز مرتكب شده باشند كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد. در همين حال علي‌اكبر جاويدان، جانشين فرمانده انتظامي گلستان نيز گفت: تحقيقات پليس براي دستگيري ديگر همدستان سارقان ادامه دارد.

کد خبر 333199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha