شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هاشمی البته گامی به عقب هم نشست و با تعلیق فعالیت‌های مجازی در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی تلاش کرد تا دامنه‌ی ماجرا را مهار و کنترل کند

توییت

انتشار توئيت‌تعجب‌آور هاشمی درباره‌ي رابطه‌ي گفتمان‌ها و موشک‌ها و تأکید او بر اینکه دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست و نه موشک‌ها، اگرچه شاید در بدو امر و ابتدابه‌ساکن موضوع خبرسازي نباشد اما ابراز این مواضع بعد از انتخابات هفت اسفند و با توجه به هیاهو و جنجالی که رسانه‌های غربی و متحدان ایالات متحده در منطقه علیه آزمایش‌های موشکی کشور آغاز کرده بودند، به‌نوعی می‌توانست به‌معنای همراهی و همسویی محتوای تويیت هاشمی با این حملات و هجمه‌ها علیه توان دفاعی کشور باشد.

مواضع صریح رهبر معظم انقلاب در این رابطه و تأکید بر این نکته که تردیدکنندگان در توان موشکی کشور «یا نا‌آگاهند و یا خائن» به نوعی جدی‌ترین تذکر و هشدار رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تلقی می‌شود.

هشداری که باعث شد تا هاشمی‌رفسنجانی در اولین اقدام به اصلاح تويیت مذکور اقدام کرده و مصداق توان گفتمانی را در گفتمان انقلاب اسلامی تعیین و تصدیق کند.

هاشمی البته گامی به عقب هم نشست و با تعلیق فعالیت‌های مجازی در همه‌ي شبکه‌های اجتماعی تلاش کرد تا دامنه‌ي ماجرا را مهار و کنترل کند.

با این حال این اصلاح باعث نشد تا حملات و انتقادات علیه او کاهش یابد. چهره‌های متنفذ سیاسی کشور تقریبا از همه‌ي جناح‌ها با شدت و حدت کم و زیاد به انتقاد از مواضع هاشمی و تأکید بر لزوم حمایت از توان موشکی کشور پرداختند و در این بین عموما این چهره‌های نظامی و قضایی بودند که بیش از همه نسبت به غفلت از دستاوردهای موشکی کشور هشدار می‌دادند.

نکته‌ي مهم در این حجم از انتقادات را باید در هشدار چهره‌های قضایی نسبت به تکرار سرنوشت آیت‌الله منتظری دید.

هشداری که اگرچه از زبان مقامات رسمی کشور چندان تصریحی بر آن نبود، اما می‌شد از لابه‌لای اظهارات چهره‌هایی چون پناهیان و رسایی و مطالبی که برخی رسانه‌های نزدیک به جبهه‌ي پایداری منتشر کردند، ردی از این هشدار و پیش‌بینی دید.

تا جایی که چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد در فضای مجازی احتمال عدم انتصاب مجدد هاشمی به ریاست مجمع تشخیص را طرح کردند.

با این همه در میان مواضع رسمی مقامات رسمی، شاید مهم‌ترین واکنش‌ها را بتوان در مواضع سخنگوی قوه‌ي قضائیه و فرمانده‌ي سابق سپاه دید.

محسنی اژه‌ای بدون آنکه اشاره‌ای به هاشمی‌رفسنجانی داشته باشد گفته بود: «کسانی را که بسیار گذشته‌ي خوبی داشته‌اند و در زمان انقلاب، جنگ و اوج مسائل مختلف بسیار کار کرده‌اند؛ اما امروز نمی‌دانم چه شده است.

نمی‌دانم خدا آنها را به حال خود واگذاشته است؛ چراکه مسیری که آنها ادامه می‌دهند، به قعر جهنم خواهد بود.»

رحیم صفوی، فرمانده‌ي پیشین سپاه هم بدون اشاره به هاشمی در تحلیل مواضع رهبر معظم انقلاب گفت: «مقام معظم رهبری برخی از موضوعات را به‌دلیل حساسیت آن خیلی سربسته و کلی مطرح می‌کنند و موضع‌گیری‌های ایشان تفاوت‌های بسیاری با دیگر مسئولان دارد و این تفاوت‌ها ناشی از عمق نگاه و آگاهی و اشراف ایشان نسبت به مسائل مختلف است.

آنچه پشتوانه‌ي نظام در عرصه‌ي بین‌الملل است، قدرت درونی و توان دفاعی کشور است، اما متأسفانه اقدامات جریان نفاق سبب شده تا استقلال کشور در مسیر خطر قرار گیرد و این عده کشور را به سمت وابستگی پیش ببرند.»

در اين بين تذكر جدي رهبر معظم انقلاب حاوي يك نكته بنيادين در راهبردي بنيادين معظم له در حوزه دفاعي و امنيتي است:جمهوري اسلامي ايران بر سر توان دفاعي و موشكي خود با هيچ كس تعارف ندارد.

منبع:همشهري ماه

کد خبر 332992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha