همشهری آنلاین: دولت آمریکا روز پنجشنبه ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) برای نخستین بار گام بزرگی در مسیر ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی میان نوجوانان بسیار پرطرفدار شده‌اند، برداشت.

e-cigarette

به گزارش آسوشیتدپرس این قواعد جدید ممکن است باعث حفاظت مصرف‌کنندگان و واژگونی صنعت چند میلیارد دلاری تولید این نوع سیگارها شود که عمدتاً تحت نظارت قانونی نبوده‌اند.

پیش از برندهای کنونی سیگارهای الکترونیکی اجازه باقی ماندن در بازار را پیدا کنند، مقامات ناظر طراحی این وسایل و نیکوتین مایعی درونشان را وارسی خواهند کرد

سیگارهای الکترونیکی که به‌سرعت در حال گسترش هستند، در میان نوجوانان در آمریکا محبوبیت پیدا کرده‌اند.

سیلویا برول، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا دراین‌باره گفت: «میلیون‌ها کودک هر سال از این طریق با نیکوتین آشنا می‌شوند، نسلی جدید به این ماده شیمیایی بسیار اعتیادآور وابسته می‌شوند. ما نمی‌توانیم بگذاریم که پیشرفت عمده‌ای را که به سوی نسلی عاری از دخانیات انجام داده‌ایم، به‌وسیله فراورده‌هایی که بر سلامت و اقتصاد ما تأثیر می‌گذارند، متزلزل شود.»

مقررات جدیداً اعلام‌شده به‌وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین محدودیت‌های قبلی بر سیگارهای معمول را به سایر فراورده‌ها، ازجمله سیگارهای الکترونیکی، توتون قلیان، توتون پیپ و ژل‌های نیکوتین گسترش خواهد داد. افراد زیر ۱۸ سال از خریدن این فراورده‌ها هم منع خواهند شد.

سیگارهای الکترونیکی باتری دار نیکوتین را به‌صورت یک بخار قابل استنشاق درمی‌آورد. سیگارهای الکترونیکی فاقد مواد شیمیایی و قطران توتون در حال سوختن هستند، اما این نوع سیگارها به‌طور گسترده بررسی نشده‌اند و اجماع علمی درباره خطرات یا مزایایی استنشاق بخار نیکوتین با آن‌ها وجود ندارد.

بر اساس ارقام دولتی، بیش از ۱۵ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در آمریکا استفاده از سیگارهای الکترونیکی را گزارش می‌کنند، افزایشی ۹۰۰ درصدی را در طول پنج سال گذشته نشان می‌دهند.

خرده‌فروشان از ماه اوت امسال به بعد از فروختن فراورده‌های دخانی از هر نوع به هر فرد زیر ۱۸ سال یا قرار دادن آن‌ها در ماشین‌های فروش خودکار یا توزیع نمونه‌های رایگان ممنوع خواهند شد. با اینکه تقریباً همه ایالت‌های آمریکا از قبل فروش سیگارهای الکترونیکی را به افراد صغیر ممنوع کرده‌اند،

مقامات دولت فدرال آمریکا می‌گویند با این مقررات جدید خواهند توانست مجازات‌های سخت‌تری را اعمال کنند و منابع بیشتری را بر عملی کردن این مقررات به کار گیرند.

کد خبر 332930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha