همشهری آنلاین: «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جمعه در مخالفت با اظهارنظر پیشین باراک اوباما، از طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرد.

ترامپ: انگلیس خارج از اتحادیه اروپا عملکرد بهتری خواهد داشت

به گزارش ايرنا، ترامپ هم اكنون با انصراف دو نماينده ديگر حزب جمهوريخواه از گردونه رقابت هاي درون حزبي، جايگاه خود را به عنوان نماينده اين حزب در انتخابات رياست جمهوري آمريكا تا حد زيادي تثبيت كرده است.

نامزد نهايي احتمالي جمهوريخواهان در مصاحبه روز جمعه خود با «فاكس نيوز» ضمن بيان اينكه خروج انگليس از اتحاديه اروپا، اين كشور را در «شرايط بهتري» قرار خواهد داد، ابراز اميدواري كرد كه شهروندان انگليس در همه پرسي 23 ژوئن (سوم تير) به اين طرح ؛ راي موافق دهند.

ترامپ در ادامه سخنانش، بحران پناهجويان در انگليس را «مهيب» توصيف كرد و انگشت اتهام در اين زمينه را به سمت اتحاديه اروپا گرفت.

انگليس هم اكنون پذيراي بيش از 300 هزار مهاجر در سال است كه اين مقدار نه تنها بالغ بر سه برابر توان دولت انگليس اعلام شده، بلكه مبدا بيش از نيمي از آن ها كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است.

اظهارات ترامپ در شرايطي مطرح شده است كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا پيش از اين خوستار باقي ماندن انگليس در اين اتحاديه شده بود.

اوباما تهديد كرده بود كه در صورت راي انگليس به خروج از اتحاديه اروپا، رتبه اين كشور در صف شريكان تجاري آمريكا به شدت نزول خواهد كرد.

کد خبر 332882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha