همشهری آنلاین: تصاویر ویدیویی که از پارک ساحلی سالت پاند در جزیره کاوآی هاوایی به ثبت رسیده‌اند،‌مردی جوان را نشان می‌دهد که در ساحل مشغول گردش است و ناگهان به یک خوک دریایی حمله می‌کند.

براساس گزارش نشنال‌جئوگرافيك، در اين ويديو كه به سرعت در اينترنت پربازديد شد،‌اين مرد جوان به يك خوك دريايي راهب هاوايي سيلي زده و با مشت او را مورد حمله قرار مي‌دهد،‌درحالي كه اين جاندار در قسمت كم‌عمق دريا مشغول استراحت بوده‌است.

خوک دریایی

محققان پس از انتشار اين فيلم، خوك دريايي را شناسايي كردند. اين جاندار RK-30 نام دارد و 17 ساله‌است و يكي از محبوب‌ترين خوك‌هاي دريايي در اين منطقه به شمار مي‌رود. علاوه بر اينها اين جاندار زماني كه مورد حمله قرار گرفت باردار بوده‌است.

خوك‌هاي دريايي راهب در معرض خطر جدي انقراض قرار دارند. اين جانداران بومي هاوايي هستند و تنها جمعيتي هزارتايي از آنها باقي مانده‌است. تخريب زيستگاه، صيد‌هاي اتفاقي، و شكار شدن توسط كوسه‌ها از اصلي‌ترين عوامل كاهش تعداد اين جانداران بي‌آزار هستند.

مقامات محيط زيست در هاوايي اعلام كردند RK-30 از اين حادثه ناپسند بدون اينكه آسيبي جدي ببيند نجات يافته‌است. اما مهاجم 19 ساله دستگير شده و با مجازاتي برابر با پنج سال زندان و جريمه نقدي 50 هزار دلاري مواجه است.

کد خبر 332678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha