همشهری آنلاین: پلیس هیترو لندن اعلام کرد هواپیمای مسافربری که از ژنو راهی لندن بوده‌است، پیش از اینکه در فرودگاه این شهر فرود آید با یک پهپاد برخورد کرده‌است.

پهپاد

براساس گزارش BBC، اين هواپيما به همراه 132 مسافر و پنج خدمه درحال نزديك‌شدن به فرودگاه بوده‌است كه به گفته خلبان،‌شيئي شبيه به يك پهپاد با دماغه اين ايرباس A320 برخورد كرده‌است.

پس از فرود هواپيما پليس هوانوردي مستقر در فرودگاه تجسس براي يافتن منشا اين حادثه را آغاز كرد با اين‌همه تاكنون عامل اين حادثه شناسايي نشده‌است. اين اولين‌باري است كه چنين حادثه‌اي در يكي از فرودگاه‌هاي بريتانيا رخ مي‌دهد. به گفته سخنگوي شركت هواپيمايي بريتيش‌ايرويز هواپيماي اين شركت در نهايت ايمني فرود آمده‌است و آسيبي به آن وارد نيامده‌است. با اين‌همه برخورد پهپاد با هواپيماهاي مسافربري يكي از حطرناك‌ترين تهديد‌هايي است كه امروزه شركت‌هاي هواپيمايي با آن مواجهند.

سخنگوي سازمان هواپيمايي انگلستان مي‌گويد به پرواز درآوردن پهپاد‌ها در نزديكي فرودگاه عملي غيرقابل‌قبول است و هر فردي كه قوانين را زير پا بگذارد ممكن است با مجازات‌هاي سنگين از جمله حبس مواجه شود.

اين حادثه در شرايطي رخ داده‌است كه پهپاد‌ها روز به روز به خطري جدي‌تر براي پروازهاي شهري تبديل مي‌شوند و تاكنون در كشورهاي مختلف خلبان‌هاي زيادي از مشاهده پهپاد‌ها در مسير پروازشان گزارش داده‌اند، رويدادي كه مي‌تواند در صورت اشتباه خلبان به يك فاجعه تبديل شود.

کد خبر 330988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha