شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارمین جشنواره سراسری «بسم الله» با معرفی برگزیدگان در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این جشنواره پس از ارائه گزارش روند اجرای جشنواره توسط «محمدرضا کمره‌ای» رییس جشنواره و «فریدون مردانی» مدیر اجرایی بیانیه هیأت داوران قرائت و برگزیدگان در سه گرایش پوستر، لوگوتایپ و گرایش‌های نوین خط، جوایز خود را از دست «اصغرمهرآیین» رییس فرهنگسرای نیاوران و «دکتر ایزدی» رییس دانشگاه هنر دریافت کردند.

«ابراهیم حقیقی، مصطفی اسداللهی و فرزاد ادیبی» داوران چهارمین جشنواره «بسم الله» در بیانیه هیأت داوارن با تبریک به مناسبت برپایی چهارمین دوره این رویداد معنوی اعلام کردند: «درنگاه کلی با وجود تعدد آثار و حضور فزاینده طراحان شرکت کننده در این گونه نمایشگاهها، آثاری که به نمایشگاه راه یافته و داوری می شوند به سختی دارای ظرفیت والای طراحی گرافیک هستند و به نظر می رسد که این گونه فعالیت ها بیش از آنکه کوششی حرفه ای تلقی شود جستجوهایی تفننی برای حضور در نمایشگاه‌ها و کارنماهاست.

هیأت داوری ضمن ابراز نگرانی از دورشدن طراحان جوان از مبادی و مبانی درست طراحی گرافیک اعلام کرد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به ویژه با مضامین مورد احترام معنوی، در هنگام برنامه‌ریزی و سیاستگذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

هیأت داوران در بخش پوستر جایزه نخست را به «سودابه کامرانی» از تهران، جایزه دوم را به «محمد صمدی» از تهران اهدا کرد و اثری را لایق رتبه سوم ندانست.

در بخش «لوگوتایپ» جایزه نخست از آن «مهدی حسینی» از کرج، جایزه دوم به «لیلا اسماعیل زاده حجتی» از تبریز و جایزه سوم به «محمد ربیعی» از تهران تعلق گرفت.
در بخش گرایش های نوین نیز «مهدی راضی» از یزد حائز رتبه نخست شد.

هیأت داوران از 6 هنرمند به نام های مجتبی رئیسی، سید حسین موسی زاده، مهدی زمانی، محمد اعتمادی و علیرضا نعمتی تقدیر کرد.

همچنین در بخش جنبی نمایشگاه که به مناسبت «سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی» برپا شده است مؤسسه مکعب هنر، برپا کننده جشنواره «بسم الله» از پوستری از «صادق ملایی» تقدیر به عمل آورد.

چهارمین جشنواره سراسری «بسم الله» که به همت مؤسسه «مکعب هنر» با ارائه 126 اثر از حدود یکصد هنرمند در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر است تا 21 مهرماه جاری ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 10 تا 20 (روزهای تعطیل 14 تا 20) از آن دیدن کنند.

کد خبر 33258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز