به‌دنبال انتشار خبر خودکشی بیماری در بیمارستانی در تهران، آن هم به‌دلیل نداشتن ۳۰۰ هزار تومان هزینه پذیرش، وزارت بهداشت و مدیر روابط عمومی بیمارستان میلاد درباره این حادثه توضیح دادند.

برگه بیمارستان میلاد

براساس متن ارسالي مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، پيرو درج مطلبي در صفحه حوادث روزنامه همشهري در تاريخ يكشنبه 12 ارديبهشت با عنوان «تصميم هولناك بيمار به‌خاطر نداشتن هزينه پذيرش» ضمن تكذيب وقوع چنين اتفاقي در بيمارستان‌هاي دولتي و تحت پوشش وزارت بهداشت اعلام مي‌شود كه چنين اتفاقي در هيچ‌يك از بيمارستان‌هاي دولتي و تحت پوشش اين وزارتخانه گزارش نشده است.

در اطلاعيه مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت همچنين تصريح شده است: اداره كل نظارت بر درمان نسبت به پيگيري اين موضوع (خودكشي بيمار در بيمارستان) اقدام لازم را انجام خواهد داد. گفتني است براساس دستورالعمل‌هاي ابلاغي، تمامي بيمارستان‌هاي دولتي و غيردولتي موظف به پذيرش بيماران اورژانسي در هر شرايطي هستند. وزارت بهداشت از رسانه‌ها درخواست كرده است نسبت به اطلاق مركز درماني دولتي و غيردولتي دقت لازم را به عمل آورند. براساس اعلام بعضي از رسانه‌ها بيمار 47ساله‌اي در اثر سقوط از طبقه سوم بيمارستان ميلاد وابسته به سازمان تامين اجتماعي دچار مصدوميت شده و در بخش مراقبت‌هاي ويژه تحت درمان قرار دارد.

از سوي ديگر رحمتي، مديرروابط عمومي بيمارستان ميلاد نيز ضمن تاييد اين حادثه اظهار كرد: متأسفانه اين اتفاق رخ داده است اما ماجرا آنگونه نبوده كه در برخي رسانه‌ها منتشر شده است و به اجبار در اخذ هزينه‌هاي درماني ارتباطي ندارد. وي ادامه داد: اكنون اين حادثه از طريق مراجع قانوني و قضايي در دست بررسي است.

رحمتي گفت: در روز جمعه اين فرد(بيمار) به اورژانس بيمارستان ميلاد مراجعه مي‌كند و ويزيت اوليه‌اش انجام مي‌شود و سپس براي انجام آزمايش‌ها به سونوگرافي بيمارستان ارجاع داده مي‌شود. اما از آنجا كه دفترچه‌اش فاقد اعتبار بوده، از او و همراهش مي‌خواهند كه به سوپروايزر بيمارستان مراجعه و پشت برگه‌اش را امضا كند تا درمانش به‌صورت رايگان ادامه پيدا كند. مديرروابط عمومي بيمارستان ميلاد افزود: اين فرد به سوپروايزر مراجعه نكرده و خود را به طبقه زيرهمكف پرتاب كرده و اكنون در كماست.
وي در پاسخ به اينكه آيا بدرفتاري پرسنل موجب وقوع اين حادثه شده است؟ گفت: هيچ بدرفتاري‌اي با وي صورت نپذيرفته و فيلم‌هاي دوربين‌هاي مداربسته گواهي بر اين مدعا هستند.

اظهارات مديرروابط عمومي بيمارستان ميلاد در حالي بيان مي‌شود كه برادر بيماري كه دست به‌خودكشي زده بود، در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: پس از اينكه براي برادرم قبض صادر مي‌شود تا پول را پرداخت كند و پذيرش شود، بيشتر از يك ساعت تا زماني كه خود را از طبقه سوم پرت مي‌كند، زمان مي‌برد. او در همه اين مدت از درد به‌خودش مي‌پيچيده و التماس مي‌كرده كه او را پذيرش كنند اما كسي به حرفش گوش نكرد و در نهايت نيز خودش را از طبقه سوم به پايين پرت كرد.

افراد زيادي آن روز شاهد اين ماجرا بودند و ديدند كه چطور برادرم درد مي‌كشيد و در نهايت وقتي ديد او را پذيرش نمي‌كنند دست به اين اقدام هولناك زد. ما در حال حاضر وكيل گرفته‌ايم و اين پرونده را در مرجع قضايي پيگيري مي‌كنيم. برادرم هنوز در كماست و معلوم نيست از اين حادثه جان سالم به در ببرد يا نه.

کد خبر 332478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha