یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

«خواست ابرویش را درست کند، زد چشمش را هم کور کرد» این ضرب‌المثل مصداق حادثه عجیب و غریبی است که چند روز قبل در یکی از بیمارستان‌های اراک اتفاق افتاد.

ماجرا از اين قرار بود كه پزشكان بيمارستان بايد پاي چپ پيرمردي را جراحي مي‌كردند اما اشتباهي پاي راست او را جراحي كردند و همين اشتباه به مرگ بيمار منجر شد. روز 26فروردين امسال پيرمرد 74ساله به‌دليل شكستگي پاي چپش به بيمارستان مراجعه كرد اما پزشكان بدون توجه به‌عكس راديولوژي و مدارك پزشكي مشغول جراحي پاي راستش شدند و همين قصور پزشكي به قيمت جان او تمام شد.

هر چند تاكنون خانواده اين پيرمرد از مقصران مرگ وي شكايتي نكرده‌اند اما سيدمحمد جماليان، رئيس مركز آموزشي درماني حضرت ولي‌عصر (عج) اراك به اين خبر واكنش نشان داد و به فارس گفت: در پي قصور پزشكي در اين مركز درماني، با تفويض اختيار از سوي رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك، پزشك خاطي تا اطلاع ثانوي از هرگونه فعاليت پزشكي منع و از فهرست پزشكان اين مركز حذف شد.

وي ادامه داد: به‌رغم اينكه شكايتي از سوي خانواده متوفي عليه كادر درماني صورت نگرفته اما براي رعايت حقوق شهروندان، پرونده پزشك خاطي براي بررسي و اعلام نظر درخصوص قصور صورت گرفته و برخورد قانوني به مراجع قانوني ارجاع شده است. وي ضمن تسليت به خانواده متوفي ادامه داد: اين قصور از سوي مسئولان دانشگاه علوم پزشكي اراك و تيم مديريتي اين مركز پيگيري خواهد شد و به‌محض اعلام نظر قطعي، مراتب اطلاع‌رساني خواهد شد.

کد خبر 332480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha