یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

بیش از ۲۰۰ کشته در حمله‌های انتحاری در شهرهای مختلف ترکیه از آنکارا تا استانبول گرفته و تا شهرهای مرزی این کشور و بیش از ۳۵۰ کشته در درگیری میان نیروهای ارتش با نیروهای حزب کارگران ترکیه (پ‌ک‌ک) حاصل شرایط بحرانی حاکم بر ترکیه طی یک سال گذشته بوده است.

ترکیه

ديروز در تازه‌ترين اتفاقات خونين تركيه، 2حمله جداگانه نيروهاي پ‌ك‌ك به نيروهاي نظامي اين كشور در شهرهاي نصيبين و غازيان‌تپ در جنوب شرق و جنوب، دست‌كم 5كشته و 36زخمي به‌جا گذاشت. خبرگزاري فرانسه به نقل از نيروهاي امنيتي تركيه خبر داده كه اعضاي پ‌ك‌ك در حمله به نيروهاي ارتش كه در حال عمليات عليه مواضع كردها در شهر كردنشين نصيبين بودند، 3سرباز ترك را كشته و 14نفر ديگر را زخمي كردند. روز شنبه نيز يك افسر ارتش توسط تك‌تيراندازهاي كرد در اين شهر كشته شده بود.

انفجار يك خودروي بمبگذاري شده در نزديكي مقر پليس غازيان‌تپ نيز 2كشته و 22زخمي به‌جا گذاشت. خبرگزاري آناتولي تركيه گزارش داد كه 18افسر پليس در ميان زخمي‌شدگان هستند. 4نفر نيز از غيرنظاميان بوده‌اند. پ‌ك‌ك مسئوليت اين حمله‌ها را بر‌عهده گرفته است.

آتش‌بس ميان گروه تروريستي پ‌ك‌ك و ارتش تركيه اوايل تابستان سال گذشته با وقوع انفجارهاي تروريستي در شهر مرزي سوروچ و حمله نيروهاي كرد به نيروهاي ارتش پايان يافت. از آن زمان تاكنون درگيري ميان دو‌طرف در مناطق كردنشين تركيه و همچنين ارتفاعات شمال عراق و سوريه ادامه داشته است. درحالي‌كه دولت تركيه گروه تروريستي داعش را مسئول حمله سوروچ معرفي كرده، كردها دولت را به‌دست داشتن در اين حمله متهم كرده‌اند كه دست‌كم 30كشته بجا‌گذاشت.

رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه،‌ماه گذشته اعلام كرد طي اين مدت در عمليات ارتش عليه پ‌ك‌ك، بيش از 5هزار نفر از اعضاي اين گروه كشته شده‌اند. ديروز همچنين در حمله‌اي خمپاره‌اي به شهر كيليس در مرز تركيه و سوريه، 7غيرنظامي زخمي شدند. اين حمله با شليك 3خمپاره از منطقه تحت كنترل داعش در شمال سوريه انجام شد كه متعاقبا با واكنش توپخانه‌اي ارتش تركيه مواجه شد.

کد خبر 332475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha