جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

خبر تولید فیلمی براساس زندگی جورج واشنگتن نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده در شرایطی رسانه‌ای شده که روایت سینمایی دیدار باراک اوباما با میشل در ۱۹۸۹ پیش از خروج نخستین رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا از کاخ سفید روی پرده سینماها می‌رود.

فیلم زندگی نخستین رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا

به گزارش همشهري، «ساوث‌سايد با تو» نخستين تجربه كارگرداني ريچارد ‌تان فيلمساز 31ساله آمريكايي است كه نخستين نمايش جهاني آن در جشنواره ساندنس امسال با استقبال خوب تماشاگران، منتقدان و رسانه‌ها مواجه شد. فيلم داستان ديدار باراك اوباما كارآموز وكالت را با ميشل رابينسن موكل جوان در يك بعد از ظهر گرم تابستان 1989 در منطقه ساوث‌سايد شيكاگو به تصوير مي‌كشد؛ روزي كه آنها به ديدن مؤسسه هنري شهر مي‌روند و «كار درست را انجام بده» اسپايك لي فيلمساز سياهپوست را تماشا مي‌كنند.

پاركر سايرز در ساوث‌سايد با تو در نقش باراك ظاهر شده و تيكا سومپتر هم ايفاگر نقش ميشل بوده است. آنچه تماشاگران در اين فيلم مي‌بينند، روايت 19سال پيش از تغيير تاريخ ايالات متحده با ورود نخستين خانواده سياهپوست به كاخ سفيد است. حالا هم كه كمتر از 6 ‌ماه به پايان دوران رياست‌جمهوري اوباما باقي مانده، فيلم زندگي او روز 26 اوت روانه پرده سينماها مي‌شود. انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا 8 نوامبر برگزار مي‌شود و تا آن زمان تقريبا تمام دنيا داستان زندگي نخستين و تنها رئيس‌جمهور ايالات متحده را روي پرده ديده‌اند.

از سوي ديگر، تازه‌ترين خبرها از درگير شدن مارتين اسكورسيزي با پروژه سينمايي «ژنرال» با موضوع زندگي جورج واشنگتن نخستين رئيس‌جمهور آمريكا حكايت دارد. اين فيلم كه پيش‌تر قرار بود دارن آرونوفسكي روي صندلي كارگرداني آن بنشيند، پس از «ويرجينيايي» دومين فيلم با اين موضوع است كه گفته مي‌شود بردلي كوپر در آن نقش اصلي را ايفا مي‌كند. اسكورسيزي فعلا در حال بررسي فيلمنامه است و ظاهرا قصد دارد دوران فرماندهي واشنگتن را در جنگ‌هاي انقلاب آمريكا به تصوير بكشد. آرونوفسكي فيلمنامه ژنرال را با وسترن «نابخشوده» كلينت ايستوود مقايسه كرده بود.

  • هجويه شگفت‌انگيز سياسي

ويل فرل كمدين سرشناس آمريكايي كه پيش از اين در چند برنامه تلويزيوني به نقش جورج دبليو بوش ظاهر شده بود، در اقتباس سينمايي از داستان زندگي رونالد ريگان نقش رئيس‌جمهور پيشين آمريكا را ايفا مي‌كند. كارشناسان فيلمنامه «ريگان» را يك «هجويه شگفت‌انگيز سياسي» توصيف كرده‌اند و انتظار مي‌رود تصويري كه فرل از ريگان در دوران دوم رياست‌جمهوري او ارائه مي‌دهد، توجه مخاطبان را جلب كند. فيلمنامه را مارك روزوليو نوشته و هنوز جز حضور بازيگر 48ساله، تكليف كارگردان و هزينه توليد مشخص نشده است.

کد خبر 332188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha