مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: من به طب سنتی اعتقاد و باور زیادی دارم چرا که طب سنتی در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند استفاده شود بدون اینکه عوارض داشته باشد.

وزیر بهداشت

دكتر سيد حسن هاشمي  افزود: عمل ما نشان می‌دهد که به چه میزان به طب سنتی باور داریم و به آنچه به زبان می‌آوریم، معتقدیم و به آن نیز عمل می‌کنیم.

او گفت: فكر مي‌كنم مردم هم به طب سنتي علاقه دارند چراکه مراجعات آنها به این مراکز بیشتر از مطب‌های پزشکان است.

وزیر بهداشت اظهار داشت : وجود برخی از عطاری‌هایی که به سلامت مردم آسیب می‌رسانند از مشکلات حوزه طب سنتی است.

هاشمي تاكيد كرد: وزارت بهداشت به دنبال تبلیغ و تشویق طب سنتی و طب مدرن است و هر دو طب را حمایت می‌کند.امیدواریم بیمه‌ها هم در کنار حمایت از طب مدرن، طب سنتی را نیز حمایت کنند تا بتوانیم بدون تعصب، از امکانات و خدمات طب سنتی و مدرن بهره مند شویم.

 وزير  بهداشت به وجود دانشکده‌ها و نیز سلامتکده‌های طب سنتی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر بخش خصوصی به این حوزه وارد شود، در آینده ای نزدیک می‌توان نه تنها در کشور، بلکه در خارج از ایران نیز طب سنتی و ایرانی را عرضه کرد زیرا علاوه بر داشتن علاقه مندان زیاد، بازار مناسبی نیز دارد.

او ضمن ابراز امیدواری از گسترش مراکز و خدمات طب سنتی در کشور، اظهار داشت: امیدوارم در آینده، به جای عطاری‌ها، داروخانه‌های گیاهی به تعداد کافی راه اندازی شوند.

 هاشمی تاکید کرد: از قوه قضاییه تقاضا دارم تا با افرادی که از علاقه مندی مردم به حوزه طب سنتی سوء استفاده می‌کنند، برخورد كنند. افراد متخلفی توسط سازمان نظام پزشکی و یا انجمن طب سنتی شناسایی می‌شوند اما به دلایل نامعلومی هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این افراد سودجو، بیشترین آسیب را به سلامتی مردم و حوزه طب سنتی می‌زنند.

  • چرايي تبدیل معاونت طب سنتی وزارت بهداشت به اداره کل

وزیر بهداشت درباره تبدیل معاونت طب سنتی وزارت بهداشت به اداره کل، گفت: معاونت شان و شعوناتی به همراه نمی‌آورد و به ریاست و وزارت شبیه است. در وزارت بهداشت به معاونت اجتماعی نیاز داشتیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ما را موظف به تبدیل یکی از معاونت‌ها به اداره کل کرده بود و به هیچ عنوان به معنی ارزش بیشتر و یا کم اهمیت کردن نیست بلکه به دلیل محدودیت‌های قانونی پیش رو، تصمیم به این کار گرفتیم.

کد خبر 332043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha