همشهری آنلاین: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با پیروزی برابر تیم مدعی فرانسه برای نخستین بار در طول تاریخ در جمع ۸ تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفت.

Iran Sabr Team

به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در بخش تیمی اسلحه سابر از روز سه‌شنبه (7 فروردين) با حضور 20 کشور در ریو دوژانیروي برزیل آغاز شد.

تیم ملی اسلحه سابر ایران که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران در این پيكارها شرکت کرده است، به دلیل در اختیار داشتن جایگاهی بالا در رنکینگ جهانی در جدول 32 تیمی این مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد و به طور مستقیم به جدول 16 تیمی صعود کرد.

ملی پوشان اسلحه سابر که با هدایت پیمان فخری در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده‌اند، در این مرحله از مسابقات مقابل فرانسه به میدان رفتند و موفق شدند این تیم مدعی را با نتیجه ٤٥ بر ٤١ شكست دهند. فرانسوی‌ها در حالی مغلوب ملی‌پوشان ایران شدند که در دوره پیشین مسابقات قهرمانی جهان به عنوان سوم دست یافته بودند.

با پیروزی برابر فرانسه، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران برای نخستین بار در طول تاریخ در جمع 8 تیم برتر جهان قرار گرفت. این تیم چهارشنبه و در این مرحله از مسابقات مقابل آمریکا به میدان می‌رود. آمریکا نیز در جدول 32 تیمی با قرعه استراحت روبرو بود و تنها با یک بازی وارد جمع 8 تیم برتر جهان شده است.

تیم ملی ایران در صورت برتری برابر آمریکا ضمن راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان، مدال برنز خود در این رقابت‌ها را مسجل خواهد کرد.

این موفقیت در حالی از آن شمشیربازان اسلحه سابر ایران شده است که آنها چندی پیش نیز با عملکرد موفق در مسابقات کره جنوبی، برای نخستین بار در طول تاریخ توسط مجتبی عابدینی و علی پاکدامن صاحب دو سهمیه المپیک شدند.

از آنجایی مسابقات قهرمانی جهان در بخش تیمی اسلحه سابر برگزار می‌شود که در بازی‌های المپیک برزیل این بخش از مسابقات برگزار نخواهد شد.

کد خبر 331975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha