دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

سیدحامد واحدی: اقتصاد ایران سال بسیارسرنوشت‌سازی‌ را پیش روی خود دارد. افزایش انتظارها از بروز نتایج ملموس برجام، توقع جامعه برای خروج اقتصاد از رکود، افزایش میزان توقعات از دولت برای کمک به معیشت و رشد قدرت خرید مردم و از همه مهم‌تر بروز مطالبات اجتماعی برای کاهش نرخ بیکاری همگی شرایط حساسی را برای تصمیم‌گیران کشور رقم زده است.

سیدحامد واحدی

تقريبا بخش مهمي از توان اقتصادي و فكري كشور صرف حل اين مشكلات شده و جامعه اقتصادي نيز به درستي توقع رفع اين موانع را دارد. با وجود اينكه همه تلاش ما صرف رفع مشكلات اقتصادي كشور مي‌شود ولي به‌نظر مي‌رسد امروز به عنصر ديگري هم نياز داريم.

در احاديث به نقل از اميرمومنان(ع) آمده‌است كه «فرصت‌ها مانند ابر بهاري هستند.» ابر بهاري مي‌آيد، مي‌بارد و به سرعت هم دور مي‌شود و تنها خاطره‌اي از آن باقي مي‌ماند. اقتصاد ايران با وجود تمام نواقص و حتي مشكلاتش، امروز فرصت‌هايي را به‌دست آورده كه اگر به آنها بي‌توجهي نشود، به سرعت به حسرت تبديل مي‌شوند. توسعه اقتصاد ايران، بزرگ‌ترين خواسته بخش خصوصي و مردم است.

ايران توسعه يافته با تمامي پتانسيل‌هايي كه در اختيار دارد، مي‌تواند به قطبي در منطقه تبديل شود ولي همگي اين رؤياها زماني تحقق پيدا مي‌كند كه فرصت‌ها را مانند ابربهاري از كف ندهيم. در حال حاضر برجام يك امكان مهم براي كشور است كه بايد از تمامي ظرفيت‌هاي آن بيشترين بهره را برد.

زمان براي اظهارنظرها به پايان رسيده و حالا وقت عمل است. از سوي ديگر در همين دوره زماني، الگوي منحصر به فرد براي پيشرفت اقتصاد كشور از سوي مقام معظم رهبري پيش روي تصميم‌گيران و فعالان اقتصادي قرار گرفته است.خوشبختانه رئيس جمهور، معاون اول رئيس‌جمهور و تمامي وزراي دولت نيز مهر تأييد بر سند اقتصاد مقاومتي زده‌اند. درچنين شرايطي كه هم بسترهاي بين‌المللي مهيا شده و هم اقتصاد مقاومتي، الگوي رفتاري و برنامه‌ريزي را پيش روي مديران كشور قرار داده است.

آنچه امروز نياز داريم، آرامش و تحليل منطقي وضعيت اقتصادي كشور است. از تمامي مزيت‌ها نيز بايد به‌صورتي بهره بگيريم كه نتيجه نهايي آن توسعه اقتصاد كشور باشد. رمز موفقيت تنها توجه به همان يك نكته است: «فرصت‌ها مثل ابر بهار مي‌ماند و بايد وارد عمل شد و اقدام كرد.»

  • عضو هيأت رئيسه اتاق تهران
کد خبر 331817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha