همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی (آجا) گفت: نظام اسلامی ایران بر اساس اعتقادات خود، استقلال و پیشرفت را برای همه جهانیان می خواهد.

موسوی

به گزارش ایرنا، سرتیپ عبدالرحیم موسوی روز دوشنبه در یادواره چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان با تاكید بر اینكه دفاع و داشتن قدرت دفاعی از بدیهیات هر كشوری است، خاطرنشان كرد: ما باید هر روز در تقویت بنیان دفاعی خود كوشا باشیم.

وی یادآور شد: در پرونده ملت ایران تنها دفاع از كشور برابر تجاوزات بیگانگان وجود دارد.

وی اظهار كرد: انقلاب اسلامی؛ استكبار، سلطه و ظلم را برنمی تابد و با فرهنگ و رفتار بر دوران مستعمره داری نوین، خط بطلان كشیده است.

سرتیپ موسوی افزود: این نظام بر آرمان های والای اسلام پایبند بوده و به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است.

وی با اشاره به اینكه در یك سوی معادلات قدرت جهانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سوی دیگر شیطان بزرگ با همه عوامل و دست نشانده های خود قرار دارد، متذكر شد: ما موظف به تقویت روز به روز قدرت دفاعی خود هستیم.

جانشین فرماندهی آجا رمز واماندگی دشمن و زمین گیر شدن آن را در باورها و آرمان های الهی و روحیه شهادت طلبی مردم ایران دانست و خاطرنشان كرد: كشور، تاریخ، مدارس، دانشگاه ها و نسل امروز و فردای ما به راه و یاد شهدا نیازمند بوده و همه مدیون شهدا هستیم.

وی افزود: سردمداران آمریكا در مورد محدودیت قدرت دفاعی و موشكی ما حرف می زنند اما این حرف كاملا غیرمنطقی، غیر معقول ، بی ربط و مضحك است.

سرتیپ موسوی با بیان اینكه كشوری كه خواهان استفاده از نفوذ و توان خود برای سلطه گری است، باید محدود شود، متذكر شد: بنابراین اگر قرار بر محدود كردن قدرت دفاعی باشد، آمریكا و رژیم صهیونیستی برای محدود شدن ارجح تر هستند.

وی اظهار كرد: نزدیك به نیمی از بودجه و قدرت نظامی جهان، در اختیار آمریكا قرار دارد ولی با این وجود در پشت دروازه های ایران زمین گیر شده و این، محصول روحیه شهادت طلبی و ایثار مردم ما است.

جانشین فرمانده آجا تاكید كرد: شهیدان ما جان بر سر اجرای فرمان خدا گذاشتند و پیام شهدا به ما این است كه رضای خداوند را با هیچ چیزی معاوضه نكنیم.

وی یادآور شد: حوادث زیادی از اوایل انقلاب تاكنون اتفاق افتاده كه دفاع مقدس یك قطعه ممتاز از حوادث بی نظیر آن است.

سرتیپ موسوی افزود: حمله صدام به میهن اسلامی با تحریك و پشتیبانی استكبار جهانی می توانست به نابودی بسیاری از منابع حیاتی ما منجر شده و یا حتی كار انقلاب را یكسره كند، اما شهدا و مرام آنان نظام و انقلاب اسلامی و آرمان های بلند این ملت را بیمه كرد.

وی اظهار كرد: جنگ با هدف نابودی جمهوری اسلامی ایران، طراحی و اجرا شد اما با درایت و رهبری بنیانگذار كبیر انقلاب، تهدید به فرصت تبدیل شد و جنگ تحمیلی عملاً به دانشگاهی تبدیل شد كه شهیدان والامقام ما دانش آموختگان ممتاز آن دانشگاه هستند.

وی خاطرنشان كرد: گذشت زمان معمولاً حوادث را از انسان دور كرده و در یادها و حافظه ها كم رنگ می كند اما رزمندگان، جانبازان و شهدای دفاع مقدس هرچه زمان می گذرد، نورانی تر و درخشان تر شده و یاد آنها در اذهان هرگز كمرنگ نخواهد شد.
جانشین فرمانده آجا با بیان اینكه جنس این حوادث و انسان ها از عاشورا و جنس این یادواره ها از تعزیه امام حسین است، تاكید كرد: موظفیم راه و یاد و پیام و مرام شهدا و خانواده آنان را بزرگ و زنده بداریم .

وی با اشاره به سخنان فرماندهی معظم كل قوا مبنی بر اینكه اگر خون شهیدان نبود، یقینا امروز از نظام اسلامی اثری نبود، افزود: حفظ و نگهداری نظام اسلامی و سربلند كردن پرچم قرآن، كار كمی نیست و اثر این كار از حدود و اندازه گیری خارج است.

شهدای ارتش در گیلان را سه هزار و 660 شهید نیروی زمینی ، 62 شهید نیروی دریایی، 15 شهید قرارگاه پدافند هوایی و 9 شهید نیروی هوایی تشكیل می دهند.

کد خبر 331765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha