همشهری آنلاین: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آنکه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی دست متجاوزان را که به سوی منافع ملی ملت بزرگ ما دراز شود قطع خواهد کرد.

روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای روحانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشوری واحد است گفت:انکه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح و آنکه می گوید ما قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش، کوته بینانه است.

رئیس جمهور در مراسم روز ارتش و در جمع نیروهای مسلح افزود: اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد ، آن دست قطع و تجاوز دفع شود ، دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.
آقای روحانی افزود: همانطور که نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کردند ، دیپلمات های ما هم در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی بلکه در برابر قدرتهای جهان با کمال شهامت، ایمان، اخقتدار و با اوصافی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکره کنندگان اعلام کرده اند که متدین و شجاع هستند در صحنه سخن گفتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مذاکره دیپلماسی و نیروهای مسلح ما دست متجاوزین را از کشور قطع و سرزمین را از وجود متجاوزین پاک نمود اظهار داشت: دیپلمات های ما در صحنه جهانی از حقوق ملت دفاع کردند و قطع نامه های ظالمانه را و از حق ایران در داشتن توان دفاعی دفاع کردند.

رئیس جمهور افزود: این امر تا جایی است که امروز حتی دشمنان ما می گویند قدرت و توان نظامی و همچنین قدرت موشکی ما به برجام و قطع نامه 2231 ربطی ندارد و خود آنها نیز معترفند که در مذاکرات مبنا این بوده است که قدرت نظامی ما در برابر انواع توطئه ها حفظ و تقویت شود.

آقای روحانی در ادامه با اشاره به لزوم حفظ قدرت سخت و نرم در کشور گفت: ما همه در کنار هم و در یک کشور زندگی می کنیم.
رئیس جمهور اظهار داشت ما در داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می کند.

آقای روحانی اضافه کرد: ما دارای رهبر ، دولت ، قانون و ملت واحد هستیم. رئیس جمهور با بیان اینکه ما همه در کنار هم هستیم اضافه کرد: ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم نباشد ، اهداف ما یکی است و در مسیری حرکت می کنیم که پایان ان مسیر دستاوردش حفظ حقوق مردم ، مصالح ملی و اقتدار ملی باشد.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد ‌: قدرت جمهوری اسلامی ایران به معنی بازدارندگی فعال است ؛ البته که در برابر تهدید ، تهدید می کنیم و در برابر تجاوز دست متجاوز را قطع خواهیم کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم مطهر امام راحل گفت : به صراحت اعلام می کنم همچنان که چند روز پیش در حضور سران کشورهای اسلامی به صراحت گفتم که قدرت نظامی ، سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان و جهان اسلام نیست.

وی افزود : ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خود و قدرت خود را قدرت کشورهای اسلامی می دانیم.
رئیس جمهور گفت : در آنجا به سران کشورهای اسلامی گفتم که آنروز بغداد در برابر تروریست ها در معرض خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت ، دولت و ارتش عراق پاسخ مثبت داد و از دروازه های بغداد و حرم های مطهر و عتبات عالیات دفاع کرد. 

آقای روحانی افزود : آن روز که دمشق در معرض خطر بود این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بودند که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت شامات و حرم های مطهر دفاع کردند.
وی افزود : آنجا گفتم که اگر فردا تروریسم یا صهیونیسم پایتخت شما را نیز در معرض خطر قرار دهند ، اگر تقاضای کمک کنید آن قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد ، جمهوری اسلامی ایران است که این مطابق با فرمان پیامبر (ص) است.
رئیس جمهور تاکید کرد : دشمن فکر نکند در میان ملت دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد ما همه انگشتان یک دست و اعضای پیکر بلندی به نام ملت ایران هستیم.

آقای روحانی افزود : ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور و منافعمان دفاع می کنیم و به توطئه گران می گوییم قدرت نیروهای مسلح ما علیه همسایگان نیست بلکه برای دفاع از ایران اسلامی است.
رییس جمهور افزود: منطق ما صلح، اخوت و برادری به ویژه با همسایگانمان و جهان اسلام است.
رییس جمهور در پایان سخنان خود با آرزوی اقتدار و وحدت مستحکم تر برای نیروهای مسلح کشورمان، گفت: سلامت و عزت بیشتر را برای فرماندهی کل قوا آرزو می کنیم.

کد خبر 330841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha