همشهری آنلاین: دکتر محمدسلطانی‌فر، رئیس کمیته علمی یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، طی پیامی در آستانه برگزاری مراسم تجلیل از استاد سیدفرید قاسمی، خواستار توجه بیشتر به تاریخ‌نگاری در حوزه مطبوعات شد.

محمدسلطانی‌فر

متن کامل این پیام به این شرح است:

«امروزه در صحنه ارتباطات کشور گروه‌های مختلفی اقدام به تولید پیام، تولید محتوا، ارائه مطلب و نقطه نظرات خود می‌کنند. یک گروه از آنان روزنامه‌نگارانی هستند که بر روی صفحات و کاغذ روزنامه، مطالب خودشان را عرضه می‌دارند. گروه دومی نیز وجود دارد که با طرح نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و تئوری‌های خودشان نسبت به حوزه روزنامه‌نگاری، خدماتی را به این حوزه ارائه می‌کنند اما گروه سومی هستند که با بررسی اسناد، مدارک و سوابق مکتوبات در تاریخ روزنامه‌نگاری، زمینه را برای ظهور و بروز نقطه نظرات دو گروه اول مهیا می‌سازند.

این گروه، گروهی هستند که دارای مقالات چاپ‌شده ژورنالیستی چندانی نیستند و دیدگاه‌ها و سخنرانی‌های آنها خیلی ظهور و بروز ندارد و به همین دلیل فعالیت‌های این گروه هیچ‌گاه در صحنه‌های بیرونی نمود خاصی پیدا نمی‌کند، در حالی‌که پایه کار دو گروه اول، همین فعالیت‌هایی است که گروه سوم انجام می‌دهد.

فعالیت‌ها و زحمات شبانه‌روزی صورت پذیرفته توسط جناب سیدفرید قاسمی از نوع فعالیت‌های صورت‌پذیرفته توسط گروه سوم است که تعداد افراد نظیر ایشان نسبت به سایر گروه‌ها بسیار اندک بوده و حتی از انگشتان دو دست نیز تجاوز نمی‌کند. بی‌تردید اگر نبود فعالیت‌های مستمر این گروه سوم، هیچ‌گاه دو گروه قبلی نمی‌توانستند دیدگاه خوشان را به‌صورت مستند، مستدل و با اشارات دقیق تاریخی بیان کنند.

سیدفرید قاسمی از جمله سردمداران آن گروهی است که در پشت پرده نشسته و با ارائه تحقیقات صورت‌پذیرفته، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود می‌پردازند.

سیدفرید قاسمی از جمله زحمتکشان ساکت و پنهان در عرصه‌های رسانه‌ایست که تحقیقاتش خوراک بسیاری از صاحب‌نظران و روزنامه‌نگاران است.

سیدفرید قاسمی به شهادت بنده و بسیاری از دوستان دیگر، سال‌ها مطالعه و تحقیق کرده و به دنبال ارائه نقطه نظرات خود و نشر آنهاست و در این مسیر هیچ‌گاه به دنبال کسب شهرت و مادیات نبوده است.

کاری که قرار است در یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صورت گیرد، تقدیر از شخصیتی است که همیشه پشت پرده تمامی مطالعات، دیدگاه‌ها و تئوری‌های ما قرار داشته و جا دارد که این عزیز مورد تقدیر بیشتر از این قرار گیرد و نام و خدماتش که همیشه خود نمی‌خواسته مطرح شود، برای همه دانشجویان و فعالان حوزه‌های مختلف روزنامه‌نگاری بیان شود.

به نظر من، می‌بایستی با سپردن پرچم فعالیت‌های پژوهشی در کشور به افرادی همچون سیدفرید قاسمی، نسبت به عرضه و ارائه نقطه نظرات، مطالعات و تحقیقات عمیق ایشان اقدام کرد.

امیدوارم سیدفرید قاسمی نیز بتواند با تربیت شاگردانی در راستای فعالیت‌های خود، در حفظ مسیر تحقیق و تاریخ‌نگاری تلاش کند، چرا که امروزه متأسفانه فضای روزنامه‌نگاری کشور دچار نوعی روزمرگی گردیده و کمتر آغشته به تاریخ‌نگاری شده است.

عمرش مستدام و همیشه در پناه خداوند باشد».

تجلیل از 39 سال فعالیت «سیدفرید قاسمی» در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش سید‌فرید قاسمی در روز 26 اردیبهشت‌ماه و همزمان با برگزاری یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صورت می‌گیرد.

کد خبر 331546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha