شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

مهدی همدانی : روزهاست که می‌خواهم ۴ کلمه درباره شهدای مدافع حرم بنویسم. هر بار که خواسته‌ام از بغضی که گلویم را فشار می‌دهد بنویسم دیده‌ام نمی‌توانم آنچه بر دلم می‌گذرد را بنویسم.

مهدی همدانی

حيراني من از عزت و شرافت مرداني كه همه با هم عباس حرم حضرت زينب(س) شده‌اند آنقدر زياد هست كه نتوانم حرفم را درست بنويسم. حالا اما حرف تازه‌اي هست كه احساس مي‌كنم نبايد نگفته بماند.شبكه بي‌بي‌سي فارسي چند شب قبل به‌اصطلاح مستندي درباره شهداي مدافع حرم پخش كرد كه مربوط به تيپ شهداي فاطميون مي‌شد. با چند افغان گفت‌وگو كرده بود كه مدعي بودند سابقا عضو اين تيپ بوده‌اند. آنها مي‌گفتند بعد از دستگير شدن در ايران حكومت به آنها گفته است بايد به افغانستان برگردند يا به سوريه بروند و بجنگند. بعد هم وعده داده بودند كه هنگام برگشت از سوريه تابعيت ايراني مي‌گيرند و از حقوق آنچناني برخوردار مي‌شوند. خلاصه اين مستند اين بود كه مدافعان حرم با دريافت حقوق‌هاي ميليوني راضي به حضور در سوريه مي‌شوند.

همين كه اين مستند در شب شهادت حضرت زينب(س) پخش شد، نشان مي‌دهد بي‌بي‌سي كجا و چه هدفي را نشانه گرفته است.حتما بايد در «اوج» و «افق» رسانه ملي و همه رسانه‌هاي ديگر آنهايي كه دست‌شان مي‌رسد و وظيفه‌اي در اين زمينه دارند حواس‌شان را بيشتر جمع كنند و پاسخ اين شيطنت‌ها را بدهند.ديگر از اين حرف نمي‌زنم كه چرا بايد رسانه‌هاي ما در اين زمينه منفعلانه عمل كنند و حالا ما چشم انتظار پاسخ اين خباثت رسانه‌اي باشيم اما مي‌توانم سهم خودم را ادا كنم.

سهم من انتشار اين عكس فرزند شهيد سيدمحمد موسوي ناجي است و اينكه بپرسم به‌نظر شما اين عكس چند مي‌ارزد؟ هر‌ماه چقدر بگيريم حاضريم پدرمان به كيلومترها آن‌طرف‌تر برود و بعد جنازه‌اش را هم برايمان نياورند؟ شما را به خدا چشم‌هاي پرغم اين كودك و بي‌پدري‌اش چند مي‌ارزد؟ ماهي ۵ ميليون تومان با يك خانه و يك اتومبيل خوب است؟

شما عكس ۳نفري رضوانه باغباني در كنار پدر و مادرش را ديده‌ايد كه حالا با شهادت پدرش بايد با قاب عكسش عكس يادگاري بگيرد؟ كسي عكس دختران حاج عبد‌الله باقري كه در راه دفاع از حرم به شهادت رسيده را ديده است؟ اين عكس چند مي‌ارزد؟ يكي بگويد حاضر است چقدر بدهد تا كودكش مثل محمد طاها فرزند شهيد مدافع حرم سيداحسان حاجي خاتم‌لو وقتي به دنيا بيايد كه پدرش شهيد شده باشد؟

نگاه‌هاي پدر شهيد ۱۶ساله محمدحسين رضايي كه قاب عكس پسرش را در دست گرفته چند مي‌ارزد؟ گريه خواهر كوچك شهيد مدافع حرم مرتضي حيدري را مي‌توانيد ارزشگذاري كنيد وقتي كه صورتش خيس اشك است و مي‌گويد ۳۰روز است از داداشي‌اش خبر ندارد؟

كسي از اشك‌هاي نيمه شب مادران اين شهدا، از دلهره همسرانشان، از بغض برادران‌شان و انتظار خواهران‌شان خبر دارد؟ اصلا شهادت به كنار؛ دلهره دوري و بي‌خبري از عزيزتان در جايي كه تكفيري‌ها به سادگي آب خوردن سر مي‌برند چند مي‌ارزد؟ بي‌بي‌سي حتما نامه فاطمه دختر شهيد علي‌اكبر عربي به معلمش كه نوشته است چون دلش براي پدرش تنگ شده نمي‌تواند به مدرسه برود را نشان نمي‌دهد. در نمايش‌هاي بي‌بي سي حرف‌هاي همسر شهيد مدافع حرم تقي ارغواني جايي ندارد كه طعنه دريافت ماهي ۱۸۰ميليون تومان را تحمل كرده است. من خجالت‌زده همه خانواده‌هايي هستم كه در كنار همه اين رنج‌ها بايد زخم‌زبان‌ها را هم تحمل كنند.

دلم مي‌خواهد دست‌شان را ببوسم و بگويم اين طعنه‌ها را و كم‌كاري عده‌اي در نشان دادن مظلوميت شما را به ما ببخشيد كه امنيت و آرامش اين روزهايمان را از بي‌كسي و تنهايي شما داريم. ما كه گاهي فراموشكار و عافيت‌طلب مي‌شويم، ما كه به شما سرنمي‌زنيم و سهم خودمان از نوشتن و گفتن درباره شما را دريغ مي‌كنيم، ما كه يادمان مي‌رود برادران افغانمان چطور معلم ايثار و فداكاري شده‌اند.

راستش من فكر مي‌كنم ما اصلا منت هر مدافع حرمي در هر جاي اين جهان را بكشيم كه تابعيت ايراني بگيرد و مدال‌هاي افتخار اين سرزمين را بيشتر و بيشتر كند.آنها فرزندان حقيقي همت، جهان‌آرا ، كريمي، باقري، عاصمي، باكري وتمام شهيدان ايران هستند كه حالا پرچمدار دفاع از آزادگي شده‌اند. كاش خدا اين اندازه از شجاعت و توفيق را قسمت من هم بكند كه روزي در كنار همه آنها مدافع حرم باشم. در اين مسير هم تنها به آن جمله دلخوشيم كه فرمود: «ما لنا الّا احدي الحسنين»؛ يكي از دو بهترين در انتظار ماست؛ يا در اين راه كشته مي‌شويم، كه اين بهترين است؛ يا دشمن را از سر راه برمي‌داريم و به مقصود مي‌رسيم، كه اين هم بهترين است. دور نيست روزي كه دوباره از راه كربلا به زيارت سوريه برويم.

این عکس‌ها چند می‌ارزد؟

  • فرزند سردار شهيد حسين همداني
کد خبر 331536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha