شرایط سخت زندگی در اردوگاه مهاجران در آلمان و استرالیا، خودکشی ۲ مهاجر ایرانی را رقم زد.

حوادث

يكي از آنها كه پسري نوجوان بود جان باخت و ديگري كه پدر يك دختربچه 8ساله است، نجات يافت. نخستين حادثه هفته گذشته در جزيره نائورو رخ داد. مرد ايراني كه از 2سال پيش همراه دختربچه 8ساله‌اش به جرم ورود غيرقانوني به استراليا دستگير شده و به كمپي در جزيره نائورو منتقل شده بود، زماني كه با فشار ماموران پليس براي انتقال او به كمپي ديگر روبه‌رو شد، در نهايت چاره‌اي نديد جز پايان دادن به زندگي‌اش‌. او پس از خودكشي، توسط مأموران پليس به بيمارستان منتقل شد و بخت با او يار بود كه از خطر مرگ نجات يافت. با اين حال رسانه‌هاي استراليا گزارش كردند كه اين مرد به جرم خودكشي، كه در استراليا يك جرم جنايي محسوب مي‌شود، محاكمه شده و به 12‌ماه حبس تعليقي محكوم شده است.

اين مرد ايراني حدود 2سال پيش همراه دختربچه 8ساله‌اش كه در آن زمان 6سال داشت، سوار لنج‌هايي شد كه مهاجران غيرقانوني را از اندونزي به استراليا منتقل مي‌‌كردند اما به محض رسيدن به خاك اين كشور، دستگير و همراه با ده‌ها مهاجر و پناهجوي ديگر به كمپي در جزيره نائورو منتقل شد تا در آنجا از آنها نگهداري شود. دومين حادثه نيز چند روز پيش در آلمان رخ داد.

نوجوان 16ساله ايراني كه همراه خانواده‌اش قصد مهاجرت به آلمان را داشت، درحالي‌كه در اردوگاه پناهجويان به‌سر مي‌برد، خودكشي كرد و به زندگي خود پايان داد. اين پسر نوجوان خود را در كنار بزرگراهي نزديك كمپ پناهجويان در شهر ارلانگن در جنوب آلمان حلق آويز كرد. به گفته پدرش، نامه‌اي از او به‌جا مانده كه در آن نوشته بود كه ديگر طاقت اين زندگي سخت را ندارد. اين پسر نوجوان كه حسين نام داشت، حدود 6‌ماه قبل همراه خانواده‌اش راهي اروپا شدند اما زماني كه به آلمان رسيدند، به اردوگاهي انتقال يافتند كه در شرايطي بسيار بد، از آنها نگهداري مي‌شد. تا جايي كه پسر نوجوان دچار افسردگي شده و بارها خواسته بود كه به ايران برگردد اما موفق نشده بود و در نهايت نيز به زندگي خودش پايان داد.

کد خبر 331413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha