سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون سفیر محیط زیست پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز شد.

رضا کیانیان سفیر محیط زیست جشنواره فیلم سبز شد

به گزارش ایرنا، رضا كیانیان بازیگر فیلم سینمایی آژانس شیشه‌ای، كه پیش از این بارها در فعالیت‌های محیط زیستی شركت داشته و به مشكلات حفاظت از محیط زیست ایران واكنش نشان داده است، به عنوان سفیر محیط زیست به جشنواره فیلم سبز پیوست.

كیانیان متولد سال 1330 در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، نویسنده، طراح و عكاس، فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشكده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

وی فعالیت در سینما را از سال 1368 با حضور در فیلم "تمام وسوسه‌های زمین" ساخته حمید سمندریان آغاز كرد. اما بازی در "كیمیا" ساخته احمدرضا درویش در شناخته شدن او سهمی بزرگ داشت.

كیانیان از دهه 70 و 80 یكی از پركارترین و محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است. در ادامه مسیر و طی این سال‌ها او همچنان با حضور در تئاتر، سینما و تلویزیون نقش‌هایی متفاوت تجربه كرده و جایگاه خود به عنوان یك بازیگر صاحب فكر و هنرمندی فرهیخته را تثبیت كرده است.

وی برای بازی در فیلم "آژانس شیشه‌ای" سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل و برای بازی در "خانه ای روی آب" سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را دریافت كرد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز 24 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین و مركز فرهنگی هنری صبا) و هم‌زمان در سراسر كشور برگزار می‌شود.

کد خبر 331163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha