همشهری آنلاین: زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر اکوادور را لرزاند و جان دست‌کم ۴۱ نفر از شهروندان مناطق ساحلی این کشور را گرفت.

براساس گزارش BBC، جورج گلس معاون اول رييس‌جمهوري اكوادور در بيانيه‌اي تلويزيوني اعلام كرد در 6 منطقه آسيب‌ديده وضعيت اضطراري حكم‌فرما است و به دليل احتمال وقوع سونامي، تخليه مناطق مسكوني ساحلي ادامه دارد. 

زمين‌لرزه شديد اكوادور در شهر گواياكوئيل، بزرگترين شهر اكوادور منجر به تخريب يك پل و مرگ يك نفر در زير آوارهاي اين سازه شد. در ديگر مناطق اين شهر دو ميليون نفري لرزه‌هاي ناشي از زلزله براي يك دقيقه ادامه داشته و تصاوير اين لرزه‌ها را مي‌توان در فيلم‌هاي ثبت شده توسط دوربين‌هاي مدار بسته فروشگاه‌ها مشاهده كرد.

به گفته ساكنان شهر بسياري از ساختمان‌ها تخريب شده‌اند و برق برخي از مناطق پايتخت قطع شده‌است. براساس گزارش مركز مطالعات زمين‌شناسي آمريكا، كانون لرزه‌ها در 27 كيلومتري جنوب و جنوب شرقي مويزين و در عمق 19.2 كيلومتري از سطح زمين بوده‌است.

هنوز گزارش‌ كاملي از شدت خسارات و تلفات در كوئيتو، پايتخت اكوادور واقع در 173 كيلومتري از كانون زلزله به دست نيامده‌است. مركز هشدار سونامي پاسيفيك براي برخي از مناطق ساحلي اكوادور وضعيت هشدار اعلام كرده‌است و از احتمال ايجاد موج‌هايي به ارتفاع يك متر بالاتر از سطح مد دريا خبر داده‌است. ديگر هشدارها مبني بر احتمال وقوع سونامي در ديگر كشورهاي حاشيه سواحل اقيانوس آرام لغو شده‌اند.

اكوادور يكي از مناطق زلزله‌خيز جهان است كه روي خط آتش قرار گرفته‌است،‌خطي فرضي به شكل نعل اسب كه از نظر زلزله‌خيزي جزو فعال‌ترين مناطق در اقيانوس آرام به شمار مي‌رود.

کد خبر 330836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha