همشهری آنلاین: رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی ایران را برای همکاری با دانمارک در زمینه های آموزشی و پژوهشی اعلام کرد.

cooperation

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در نشست سید محمد بهشتی با پروفسور"جنسون" و پرفسور"مایر" از ایکوم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی ایران را برای همکاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی اعلام کرد. 

هیأت اعزامی از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه سفر خود از مدرسه ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در دانمارک بازدید کرد که در این بازدید کودکان و نوجوانان ایرانی نخست به اجرای برنامه های ادبی و هنری پرداختند.

در این دیدار بهشتی در سخنانی به اهمیت میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل جدید در خارج از کشور اشاره کرد.

خانواده ایرانیان مقیم دانمارک نیز در ادامه این دیدار به طرح سوالات خود در زمینه انتقال ارزش های میراث فرهنگی ایران پرداختند.

در ادامه این سفر که پنجشنبه گذشته پایان یافت رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به اتفاق هیأت همراه از مجموعه دیوید که در آن آثار تاریخی هنری و فرهنگی جهان اسلام و ایران به نمایش درآمده است، بازدید کرد.

این هیات همچنین در طول سفر خود از موزه تاریخ طبیعی کپنهاگ بازدید و علاوه بر گفت و‌گو در زمینه همکاری های علمی، از نزدیک با بخش ها و آزمایشگاه های ژنتیک این موزه آشنا شد.

گفتنی است: سفر سه روزه هیأت اعزامی از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به ریاست سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه، علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی، عباس مقدم باستان شناس و علیزاده معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه به دانمارک علاوه بر امضای تفاهم نامه با برنامه های جنبی دیگری نیز همراه بود.

هیأت ایرانی همچنین از مسجد امام علی به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی ایرانیان و‌ مسلمانان کپنهاگ بازدید کرد که در جریان این دیدار امام جماعت این مسجد و رییس مرکز فرهنگی درباره شکل گیری و فعالیت های آن توضیحاتی ارایه داد.

بنابراین گزارش در نشستی با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، هیأت همراه و سفیر ایران در کپنهاگ از چهره ها و دانشمندان برجسته دانمارکی و ایرانی مقیم دانمارک که فعالیت های برجسته علمی و فرهنگی داشته اند نظیر پروفسور هنینگ، پروفسور اینگلف تویسن، پروفسور مورتنسن و ریشتر تقدیر و لوح ققنوس میراث فرهنگی به آنان اهدا شد.

کد خبر 330778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha