همشهری آنلاین: تیم ملی شطرنج کشورمان با کسب ۴ مدال طلای ارزشمند در بخش اصلی به عنوان قهرمانی رقابت‌های نوجوانان آسیا دست پیدا کرد.

Chess Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، رقابت‌های شطرنج قهرمانی نوجوانان آسیا با برگزاری مسابقات دور نهم در مغولستان به پایان رسید و تیم ملی شطرنج کشورمان با کسب 4 مدال طلای ارزشمند به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرد.

آرتین اشرف در رده سنی زیر 8 سال، مبینا علی‌نسب در رده سنی زیر 16 سال، آرش طاهباز در رده سنی زیر 16 سال و مرصاد خداشناس در رده سنی زیر 18 سال موفق شدند به مدال طلا دست پیدا کنند.

پیش از این و در روزهای گذشته نیز در بخش پيكارهای برق‌آسا، مهدی غلامی در رده سنی زیر 14 سال و مبینا علی‌نسب در رده سنی زیر 16 سال دختران به عنوان نایب قهرمانی رسیدند و نیما فندرسکی در رده سنی 16 سال و مرصاد خداشناس در رده سنی 18 سال به عنوان سومی رسیدند و به مدال برنز دست يافتند. همچنین آرتین اشرف در مسابقات شطرنج بخش سریع به مدال طلا دست پیدا کرده بود.

این در حالی بود که تیم ملی ایران با ترکیبی نو حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد و بسیاری از مهره‌های باتجربه‌تر در رقابت‌های همزمان از جمله قهرمانی تیمی آسیا حضور داشتند.

پيكارهای شطرنج قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور 483 ورزشکار از 18 کشور آسیایی از 18 فروردین ماه به میزبانی مغولستان يرگزار شد.


ایران در حالی تنها با 13 نماینده در این رویداد آسیایی شرکت کرده بود که کشور مدعی میزبان 275 ورزشکار در این مسابقات داشت و یا کشور هندوستان با 49 شطرنج‌باز در آن شرکت کرده بود.

فاطمه مشهدی، فاطمه خدادادی، سیده ستاره سبط رسول، میترا اصغرزاده، مبینا علی‌نسب علمداری، محدثه علیجان‌زاده، آرتین اشرف، سوشینا نجات‌پور، مانی جاهدی، مهدی غلامی اوریمی، آرش طاهباز، نیما فندرسکی و مرصاد خداشناس سیزده شطرنج‌باز اعزامی ایران به این رقابت‌ها بودند.

شادی پریدر، گرابلیاس کاس ویرجینیوس و سیدحامد موسویان به عنوان کادر فنی و افشین تهرانی و سیاوش جواهری به عنوان سرپرست این تیم را همراهی مي‌كردند.

 

کد خبر 330683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha