همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سازماندهی ۹ هزار نفر از نیروهای بومی استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان به منظور هویت بخشی و امنیت سازی مبتنی بر بومی و مردمی کردن امنیت در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد.

 محمد پاکپور

به گزارش ایرنا، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار محمد پاكپور در سومین روز برگزاری رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) در تجمع بزرگ وحدت و امنیت كه با حضور رزمندگان بسیجی بلوچ و پاسداران قرارگاه قدس نزاسا در مصلی زاهدان برگزار شد، عنوان كرد.

وی ادامه داد: همانطور كه همگان می دانند در شرایط خاص، ماموریت پایدار امنیت و برقراری آن در جنوب شرق كشور و در استانهای سیستان و بلوچستان تا جنوب استان كرمان، جنوب خراسان جنوبی و شرق استان هرمزگان به نیروی زمینی سپاه واگذار شد كه در آن زمان سردار سرلشكر پاسدار شهید نورعلی شوشتری به عنوان فرمانده این قرارگاه معرفی شد.
وی افزود: در آن زمانی كه این ماموریت مهم و خطیر را تحویل گرفتیم هیچگونه زیرساخت خاصی برای تامین و برقراری امنیت پایدار در این منطقه وجود نداشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: بلافاصله ما در اجرای ماموریت یاد شده چند موضوع را به موازات هم در دستور كار قرار دادیم كه نخستین موضوع درگیری و اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی بر روی تیم ها و عوامل شروری كه در منطقه حضور داشتند، بود.

سردار پاكپور تصریح كرد: دومین اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه جنوب شرق كشور مردم یاری بود كه در موازات آن اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور خدمات رسانی به مردم كمتر برخوردار استانهای یاد شده انجام شد.

وی خاطرنشان كرد: سومین، مهمترین و اصلی ترین كاری كه از بدو مسئولیت قرارگاه قدس نزاسا آغاز شد سازماندهی نیروهای مردمی در قالب دسته های رزمی بود كه این مهم با استفاده از بافت اجتماعی منطقه و استفاده از ظرفیت طوایف استان سیستان و بلوچستان و سایر استانهای جنوب شرق كشور انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: اكنون به یاری خدا و تلاش رزمندگان قرارگاه قدس 9 هزار نفر از مردم منطقه از برادران اهل تسنن و تشیع سازماندهی شدند كه در اجرای ماموریت های امنیت پایدار از آنها استفاده خواهد شد.

سردار پاكپور تاكید كرد: اكنون بعد از گذشت حدود هفت سال از عمر ماموریتی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق كشور هر چند مشكلات امنیتی و وضعیت های خاصی در منطقه و حواشی كشورهای منطقه به ویژه در غرب پاكستان و افغانستان وجود دارد اما امنیت مناسب و قابل قبول را در سیستان و بلوچستان شاهد هستیم كه این مهم مرهون به كارگیری نیروهای مردمی و دخیل كردن مردم در برقراری امنیت است.

وی افزود: در كنار این اقدام وحدتی كه به وجود آمد در مبارزه با عناصر تروریست و گروهك های معاند نظام اسلامی بی نظیر و بی بدیل بود.

وی گفت: در اجرا و فضای سازی مراحل مقدماتی رزمایش امنیتی پامبر اعظم(ص) در دی ماه سال قبل به منظور ارائه خدمات مردم یاری به مردم منطقه ایجاد بیمارستان صحرایی و سیار در جنوب شرق كشور برپا شد كه در این اقدام خدمات رسانی قریب به 450 هزار نفر ارائه خدمات درمانی بهره مند شدند و حدود هفت تا هشت هزار عمل جراحی در این بیمارستانها انجام شد.

کد خبر 330586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha