همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمرکز بر عزت، اعتماد به نفس و حفظ خودارزشی موجب می‌شود که انسان بر هر مشکلی غلبه کند.

سلامی

به گزارش روابط عمومی كل سپاه، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز دوشنبه در چهارمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت سپاه كه با حضور فرماندهان، مسئولین و مدیران حوزه سلامت این نهاد انقلابی در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی كل سپاه برگزار شد، عنوان كرد.

وی در این مراسم فلسفه تندرستی، سلامت و بهداشت را پاسداری از انسان به عنوان گوهر زیبای آفرینش توصیف و تصریح كرد: سیمای انسان بازتابی از فطرت و اوج تكامل خلقت است به همین دلیل خداوند متعال برای انسان به قدری ارزش قائل است كه احیای یك انسان را معادل احیای كل بشریت می داند.

جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه بهداشت و سلامت از انسانی‌ترین بخش‌های تعهد و مسئولیت ماست گفت: پژوهشگران غربی نیز دریافتند كه انسان دارای فطرت الهی است و باور دارند كه انسان تصویری از خداست.

سردار سلامی از انسان به عنون رمزآلودترین موجود دستگاه آفرینش یاد كرد و افزود: انسانی تركیبی از روح و ماده است و این تركیب واحد از روابط پیچیده و ناشناخته‌ای برخوردار است.

وی خاطر نشان كرد: همانگونه كه ما برای نگهداری تجهیزات و ادوات برنامه‌ی مدون و سازماندهی شده‌ای داریم می بایست نسبت به حفظ و نگهداری انسان‌ها نیز حساسیت داشته باشیم.

جانشین فرمانده كل سپاه مهندسی عوامل و فاكتورهای انسانی مانند نور، ارتفاع و مساحت و محیط و نیز تغذیه مناسب را در سلامت روح و جسم افراد بسیار مهم برشمرد و تصریح كرد: سلامتی یك روند و مسیری است كه از بهم پیوستن نقاط مختلفی از زندگی حاصل می‌شود و بهداشت روح و روان به همراه بهداشت تن سازنده‌ی شخصیت انسان هستند.

وی فرماندهان را مسئول سلامت افراد دانست و افزود: فرماندهان آفرینشگر آرامش در محیط تحت مسئولیت خود بوده و شفقت، مهربانی و توجه آنها بسیاری از دردهای زیردستان را درمان می‌كنند.

سردار سلامی در پایان با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع آموزش در حوزه سلامت گفت: هرچه جامعه‌ی ما آگاه تر باشد از سلامت بیشتری برخوردار است.

همزمان با هفته سلامت چهارمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت سپاه با حضور فرماندهان، مسئولین و مدیران حوزه سلامت سپاه در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی كل سپاه برگزار شد.

کد خبر 331766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha