مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت، از ارائه ۲۲ خدمت تخصصی به بیماران مبتلا به ای بی، در ۶ بیمارستان تهران، خبرداد.

دکتر محمد اقاجانی

به گزارش ايرنا، محمد حاجی آقاجانی گفت : این مراكز درمانی از مراكز تابعه دانشگاه‌های علوم پزشكی ایران، شهید بهشتی و تهران به شمار می‌آیند كه البته عمده این خدمات به مراكز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی ایران مربوط می‌شود.

آقاجانی افزود : بیمارستان حضرت رسول (ص)، حضرت فاطمه (س) ‌، حضرت علی اصغر، رازی ، شهدای تجریش و كودكان مفید ، 6 بیمارستانی به شمار می‌آیند كه قرار است 22 خدمت تخصصی پزشكی را درزمینه‌هایی همچون گوارش، دندانپزشكی، پوست ، چشم پزشكی و جراحی پلاستیك ارائه دهند.

معاون وزیر بهداشت، افزود: باید اقدامات عمومی پزشكی در مراكز استان‌ها برای بیماران مبتلا به ای بی ،‌امكان پذیر باشد اما كارهای فوق تخصصی باید در یك یا 2 مركز خاص انجام شود.

آقاجانی گفت: همچنین قرار است، مسئولان سه دانشگاه ایران ، شهید بهشتی و تهران برای ایجاد پایگاه اصلی ای بی در كشور تصمیم گیری كنند تا اقدامات تشخیصی، درمانی، بازتوانی و پژوهشی برای بیماران ای بی ،‌تجمیع شود.

گفته می شود كه در زمان حاضر كمتر از یكهزار مبتلا به «ای بی» در كشور به سر می‌برند كه شاید در وهله نخست، شمار آنان كم به نظر رسد اما هزینه این بیماران به ویژه در پانسمان، بسیار زیاد است و از عهده خانواده بسیاری از آنان خارج است.

 آشنايي با مجله پوست و مو

در پوست افراد مبتلا به «ای بی» قلاب‌های پروتئینی ساخته شده از كلاژن وجود ندارد. این پروتئین در افراد عادی بین دو لایه پوست داخلی و خارجی قرار داد كه متاسفانه بیماران یاد شده فاقد این پروتئین هستند، در نتیجه كوچك‌ترین عملی كه باعث ایجاد اصطكاك بین دو لایه داخلی و خارجی شود (مثل مالیدن یا فشار) تاول و زخم‌های دردناكی برای بیمار ایجاد می‌كند.

این بیماری ژنتیكی است و فرزندان زوج هایی كه ازدواج فامیلی داشته اند بیشتر احتمال دارد كه به این بیماری مبتلا شوند.
متاسفانه بیشتر مبتلایان «ای بی» در كشور به علت همین ازدواج‌های فامیلی به سخت ترین نوع «ای بی» دچار شده اند.

کد خبر 330497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha